Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: R1 van Arnhem naar Berlijn

Aw: R1 van Arnhem naar Berlijn 15 Mei 2009 10:12 #2470

• edmar
Hoi,

Helaas hebben wij de route door omstandigheden niet gefietst. Dit jaar gaan we starten met de LF1 (of bij slecht weer Berlijn-Usedom). Ik hoor graag je ervaringen van de R1. Veel plezier.

Marja
The administrator has disabled public write access.

Aw: R1 van Arnhem naar Berlijn 26 Apr 2009 19:11 #2420

• armimema
Hallo allen,

wij vertrekken met onze twee kinderen op 29 mei op de fiets van Kapelle-op-den-Bos (nabij Mechelen, Belgie) naar Sint-Petersburg, vanaf Arnhem volgen we normaal gezien de R1 tot bij Gdansk, waar we oversteken naar Zweden en Finland en zo verder. We fietsen met een bagagekar (type BobYak) en en aanhangfiets met dubbele achteras (breedte fietskar).
Hebben jullie nog tips of nuttige informatie over de R1?
Petrus, tot waar hebben jullie dan een alternatieve route genomen?
En Marja, is het gelukt? Nog opmerkingen of weetjes?
Alle info is welkom :-) Onze reis is te volgen op armimema.wordpress.com

Mireille, Arend, Emrys en Kiren

Aw: R1 van Arnhem naar Berlijn 20 Dec 2007 20:50 #1662

• Petrus
Hallo Marja,

De R1 was voor ons wel goed te doen met fietskar. We zijn in 2005 van Arnhem met de R1 begonnen, en zijn in Dessau op de Elberadweg naar Praag verder gegaan. Destijds hadden we 2 kinderen, (nu 3). Achter mijn fiets zat een fietskar type Kidcar geschikt voor evt. 2 kinderen. Ik fietste destijds met een voorzitje erbij. Mijn vrouw fietste met aanhangfietsje. Onze dochter van toen twee zat bijna altijd in het voorzitje. Als ze in slaap viel legden we haar in de fietskar. Onze zoon van vier kon kiezen tussen fietskar en aanhangfietsje. Zwaartepunt van de R1 route (van het stuk dat wij gefietst hebben) is het Harzgebergte. De route was er niet altijd even goed bewegwijzerd, dus goed opletten. En waar het voor Goslar omhoog gaat wordt over slecht befietsbare paden moet je zelf een alternatieve, snellere route uitstippelen. Wat overigens niet moeiljk bleek. Verderop richting Berlijn wordt de route na het Harzgebergte steeds vlakker. Licht heuvelig. In voormalig Oost-Duitsland vaak wat slechtere wegen, maar al met al goed te doen.

Groet,
Petrus

Aw: R1 van Arnhem naar Berlijn 28 Nov 2007 18:40 #1632

• Astrid
Hallo Marja,
Ik had me niet gerealiseerd dat het om de fietskar zou kunnen gaan. In het voorwoord van de fietsroute naar Praag wordt ook aangegeven dat ie niet geschikt zou zijn voor fietskarren. Dit was maar op 1 of 2 plekken het geval (blubber en een weggeslagen bruggetje). Onze ervaringen in Duitsland hebben meer te maken met het weer, waarbij onverharde paden blubber worden en de fietskar, maar ook bagagekar en aanhangfiets lekker vasttrekken.
Groeten,
Astrid

Aw: R1 van Arnhem naar Berlijn 28 Nov 2007 07:38 #1631

• edmar
Hoi Astrid,

We hebben vorig jaar de Elberadweg gefietst (870 km) in 3 weken en dat ging prima. De reden dat ik deze vraag stel is omdat de R1 vaak smalle en onverharde paden schijnt te hebben. Sommige sites adviseren zelfs om deze route niet met een fietskar te doen. Bedankt voor je reactie.

groet,

Marja

Aw: R1 van Arnhem naar Berlijn 25 Nov 2007 16:16 #1629

• Astrid
Hallo,
Dat ligt denk ik vooral aan jullie conditie en hoeveel tijd je er voor uittrekt. Hoewel wij deze route niet hebben gefietst hebben wij wel soortgelijke ervaringen en is het ons altijd gelukt. Moet ik er wel bij vertellen dat mijn partner beresterk is en desnoods bagage, kinderen en aanhangfiets mee naar boven neemt. Kinderen achterop en op de aanhangfiets zitten niet stil en fietsen meestal alleen mee als het hun uitkomt (berg af). Vooral in het Harz gebergte zitten behoorlijk steile stukken. Misschien handig om van te voren te kijken of je een deel met de trein zou kunnen doen. Succes en groeten,
Astrid Lurken
  • Page:
  • 1
  • 2