Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: USA met kinderen

Aw: USA met kinderen 25 Okt 2006 20:16 #810

• Loek
M.b.t. Queensland Australia is de reactie die eerder gegeven is ereg compleet. Wij deden in 2004 ongeveer hetzelfde traject. (Cairns-Cooktown-Tablelands-Innishfail-Bowen-trein naar Gympie-Brisbane-Sydney-Kozioskio NP-Albury-trein naar Warnambool-Great Ocean Raod-Melbourne.

Totaal circa 4000km.
Zeer rustige wegen. Niet al te veel campings, ook hier weer erg mooie campingsites in de stateparken en nationale parken.

Ook fietsten we de Bloomfieldtrack naar Cooktown. Erg mooi maar wel soms erg steil (33%). De, in Cape Trimulation verkrijgbare 4*4 autotrack kaart is erg belangrijk als je dit traject wilt gaan fietsen!!

Mooiste fietsgebieden von dik de Atherton Tablelands en de omgeving v an Mt Kozioskio NP. Beide redelijk heuvelachtig maar goed te doen.

In 'n Oppad van ergens begin 2004/eind 2003 staat een artikel over fietsen in Australie.
De Lonely Planted fietsen in Australie geeft ook goede routes aan (die wij grotendeels gevolgd hebben).
Kijk anders eens op www.jip-op-wereldreis.tk of stuur een e-mail voor meer info.

Groet,
Loek
The administrator has disabled public write access.

Aw: USA met kinderen 25 Okt 2006 20:03 #809

• Loek
Hoi,

Wij hebben in 2004 circa 4 maanden gefietst met onze zoon van 1,5 toen in een fietskar.

Traject Miami-New Orleans was lekker vlak, droog en goede temperatuur (maart-april). vervolgens gevlogen naar SanFransisco en gefietst vanuit daar naar Yosemite NP en terug naar SF en toen via de Highway1 naar LA. Mooie natuur in Yosemite. het traject SF-LA was ook erg mooi, veel goedkope state campsites met hiker/biker sites voor slecht 2 dollar pp. Deze campings liggen vaak erg mooi.

De drukte in Amerika veel ons erg mee. We maakten gebruik van autoluwe wegen. Zie ook de lOnely Planetd fietsen Westcoast van USA en de fietsroutes van de www.adventurecycling.org. Deze gaan over fietsvriendelijke wegen, soms is het echter onvermijdbaar dta er 'n stukje drukke weg tussen in zit.

Voor meer info kijk een sop www.jip-op-wereldreis.tk of mail me.

Groet,
Loek

Aw: USA met kinderen 22 Okt 2006 20:37 #807

• Saskia
Vermont vond ik heel relaxed fietsen. Rustig, hier en daar een dorpje. Het is wel oostkust dus niet het indrukwekkende landschap dat je in het westen hebt.
Geboekt via bikevermont.com

Aw: USA met kinderen 31 Dec 2005 08:52 #170

• Eveline
We hebben een tijd in Connecticut gewoond en ik zou de Tri-state area niet aanbevelen ivm drukte op de wegen en de onervarenheid van automobilisten met fietsers (laat staan met fietsende kinderen). De noordoostkust van Connecticut alsmede de kust van Rhode Island, sommige gedeeltes van Massachusets en Maine zijn erg geschikt, rustig en prachtig. Twee eilandjes voor de kust, Nantucket en Martha's Vinyard bieden een scala aan fietspaden.

Aw: USA met kinderen 31 Dec 2005 08:52 #169

• Anke
Hallo,

Wij hebben vorig jaar 5 maanden in Australie gefietst. We zijn in Melbourne begonnen en toen naar Cairns gefietst. Van Noosa naar Mackay (1000 km) hebben we met de bus gedaan, omdat we gehoord hadden dat dit een erg saai stuk was. Ik raad je aan eens de lonley plannet Cycling australia in te kijken. Daarin staan diverste routes in australie en ook een paar in Queensland.

Een leuk stuk om te fietsen was de Cook Highway. Dit is van Cairns tot Cape tribulation. Ook hebben we een stuk door de Tablelands gefietst, dit is wel wat heuvelachtig. We zijn toen van Cairns naar Mount Surprise gefiets. Je begint in een tropisch gebied en eindigt in de outback. We gingen toen terug met een toeristentrein naar Cairns. Ik weet niet of dit treintje nog rijdt.

Wij hebben ook erg genoten van the Gramphians en The great Ocean Road in de buurt van Melbourne.

Nadeel van Australie is denk ik dat de tickets meteen een stuk duurder zijn dan naar Australie.

Anke

Aw: USA met kinderen 31 Dec 2005 08:51 #168

• Jan
Wij gaan in juli/augustus met de kids (7 en 13)fietskamperen langs de Pacific Coast: van Vancouver via Vancouver Island, de San Juan Islands, Seattle, Astoria en Eugene naar Portland. Voor kinderen biedt die route volgens ons voldoende variatie: stadjes en steden,stranden, natuurparken, musea, whale-watching, zee-kayaken etc. etc.
Het klimaat is mild en de drukte op de wegen....
tja, dat is inderdaad de vraag.

jan
  • Page:
  • 1
  • 2