Welcome, Guest

TOPIC: terug uit Parijs per trein

Aw: terug uit Parijs per trein 07 Jan 2008 09:40 #1709

• Kim
Hallo,
ik ben jaren terug met de trein terug gegaan vanaf Parijs, wel een andere route.
Ik had toen ook nog geen kinderen, we waren met drie meiden en het was best lastig, de treinen in frankrijk hadden hele smallen hoge ingangen, alle tassen moesten eraf en het was onze eerste echte fietsvakantie dus we waren niet zo georganiseerd. Staat me vooral bij dat we als een stelletje idioten alle tassen, matjes, slaapzakken en fietsen de trein in stonden te smijten want wachten of even helpen deden ze in frankrijk echt niet.. (meerdere treinen & stations gehad in frankrijk verspreid over twee vakanties, echt overal ellendig wat dat betreft).
The administrator has disabled public write access.

Aw: terug uit Parijs per trein 06 Jan 2008 15:38 #1708

• K. Jager
Hallo,
Wij willen dat ook gaan doen dit jaar met onze kinderen (9 en 6). Wij willen ook terug met de trein en zullen met belangstelling de reacties op dit onderwerp volgen.
Hebben jullie al op de site van benjaminse zelf gekeken? Hier staat ook een stuk over het reizen per trein, met tijden en alles. Ik kom er niet achter hoe recent dit is maar dat valt altijd te vragen.
Succes met de voorbereiding en wel zwaaien onderweg he!
Groet, Klaske Jager

Aw: terug uit Parijs per trein 03 Jan 2008 19:02 #1705

• Martin
Ik heb dat traject gefietst, zij het zonder kinderen. Het valt mee qua heuvels, alleen de 2e helft tussen Luik en Dinant vond ik pittig. Maar als je dat bv in 2 stukken knipt...

Bon courage, Martin.

Aw: terug uit Parijs per trein 03 Jan 2008 16:14 #1704

• sandra
Ik heb geen ervaring met deze route, en helaas ook niet met de genoemde trein (tenminste niet met fiets). Heb je al contact gehad met www.treinsreiswinkel.nl? Zij weten alles over reizen per trein, ook met de fiets.

Succes, Sandra

terug uit Parijs per trein 03 Jan 2008 13:55 #1703

• familie jacobs
Hallo,
Wij fietsen komende zomer met onze drie kinderen via de route Benjaminse naar Parijs. 2 vragen:
We zijn van plan om via Luik en Dinant te fietsen, hoe is dit te fietsen wat betreft heuvels. De kinderen zijn 12, 14, en 17 jaar.
De terugreis gaat per trein, maar het schijnt dat dit niet altijd even gemakkelijk gaat met 5 fietsen. We willen het liefst via Lille naar Luik en dan naar Maastricht.
Heeft iemand hier ervaring mee?
groet,

Jos Jacobs