Welcome, Guest

TOPIC: fietsen naar Parijs

Aw: fietsen naar Parijs 20 Mei 2008 15:10 #1985

• K. Jager
Beste Kim,
Wij hebben al een keer eerder gefietst met kinderen en inderdaad het wegkomen duurt erg lang (gaat wel steeds sneller) Wij gaan dit jaar naar Parijs (en eurodisney) fietsen met 2 kinderen (9 en 7) allebei op een aanhangfiets en ik moet er niet aan denken dat ze zelf fietsen; alle ontspanning die je aan het fietsen beleeft is dan echt weg met het steeds opletten en langzaam fietsen. Volgend jaar misschien?
Verder is het ook leuk voor de kinderen als je lang op de camping bent; ze worden toch al elke keer van vriendjes 'weggerukt'.
Ook heb ik uitgerekend dat we vanaf Gorinchem 13 fietsdagen van 40 a 60 km. nodig hebben tot Parijs. Er zijn namelijk geen campings precies om de 42 km....
Dus in 2 weken naar Parijs is niet te doen zeker als de oudste nog maar 5.5 jaar is.
Als je er volgend jaar toch zin in hebt informeer gerust eens naar onze ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Klaske
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen naar Parijs 18 Mei 2008 18:12 #1976

• Kim
Bedankt voor jullie reacties!

Dat was inderdaad ook ons grootste bezwaar; het zal zo'n teleurstelling zijn als het niet haalbaar blijkt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
We hebben van het weekend (goed weekend uitgekozen he :blink: )
gekampeerd voor het eerst (nou ja, met drie kinderen dan) en het viel inderdaad ook wel ff tegen hoe lang het inpakken/tent opruimen duurt zeg. Voor de kinders er waren waren we in een uurtje na opstaan weer op de fiets, nu deden we er zo'n 2,5u over.

Ik denk dat het dit jaar toch de veluwe wordt, of misschien een stukje Belgie of Duitsland in. Vooral ook omdat we met drie kleintjes, fietskar en drie fietsen de trein in (terugweg) niet echt zien zitten.
We hebben het weekend op een natuurkampeerterrein gestaan en dat beviel wel erg goed :)

Aw: fietsen naar Parijs 16 Mei 2008 08:07 #1961

• sandra
Het is inderdaad moeilijk te zeggen of het haalbaar is of niet, het hangt erg af van het kind. Mijn gevoel zegt dat het behoorlijk ambitieus is.
Onze ervaring is dat de werkelijke afstand altijd langer is dan gepland. De camping ligt van de route af, voor de supermarkt moet je om fietsen, het leuke strandje ligt een dorpje verderop... De 42 km per dag worden al snel meer. Het inpakken 's ochtend en uitpakken en koken 's avonds kosten behoorlijk wat tijd, zeker als je nog niet zo ervaren bent.
Ik sluit mij aan bij de tips van Martin. Kijk waar je (zo nodig) een deel met de trein kunt doen bijvoorbeeld.Een dagje regen of tegenwind kunnen flink roet in het eten gooien. En het is natuurlijk een tegenvaller als het grote doel Parijs dan niet gehaald kan worden.

Succes!

Aw: fietsen naar Parijs 15 Mei 2008 19:14 #1960

• Martin
Als het de eerste keer is dat je (vriend en kind) op fietsvakantie gaan, doe het dan iets rustiger aan qua planning. Valt het in de praktijk mee dan ga je gewoon harder dan gepland (en dus meer tijd voor stops etc), maar het omgekeerde is vaak lastig. En dat legt dan een druk op de vakantie die het helemaal niet leuk maakt. Bedenk ook dat het weliswaar niet bergachtig is, maar dat in dat gebied de wind behoorlijk hard tegen kan staan.

Je kunt kinderen niet zomaar vergelijken maar wij gokken op 300 km in 2 weken fietsen, met aan het eind geen streep die we moeten halen. Onze zoon fietst dit jaar voor het eerst zelf en als het moet kan hij nog worden aangekoppeld (met een follow me).

Alternatieve strategien:
- verder van huis beginnen,
- dit jaar de Veluwe en dan volgend jaar Parijs,
- neem ergens in het traject waar het uitkomt een stuk trein om wat tijd te winnen
- een follow me kopen.
- niet kamperen maar \"gewoon\" overnachten, dat scheelt tijd.

Succes met de afwegingen!

fietsen naar Parijs 15 Mei 2008 08:48 #1959

• Kim
Hallo,
ik heb al even gezocht maar geen antwoorden gevonden op mijn vragen, dus stel ik ze toch maar even.

Wij zijn aan het overwegen om via de Benjaminse route naar Parijs te gaan fietsen, vanaf Leuven.
Onze oudste (5,5 jr) fietst zelf, hij is het prima gewend, inmiddels ook al aardig wat weekenden een dagje gefietst (20 tot 30 km).
Is het haalbaar om het in tien dagen te doen, dus 42 km per dag? Ik begreep wel dat het grootste deel van de route vlak is, en verder alleen licht glooiend, dus dat moet hij op zich wel kunnen.

En hoeveel rustdagen lassen jullie in?
Wij waren eigenlijk van plan om rustig aan te beginnen (ook omdat het de eerste keer is voor mijn vriend en hij niet weet of hij het uberhaupt wel leuk vindt), met om de dag een rustdag, of zelfs 2 rustdagen, beetje over de veluwe ofzo fietsen.
Maar dit lijkt ons eigenlijk veel leuker (naar mijn idee zal mijn vriend dan ook een veel beter idee krijgen van fietsvakantie), ook onze oudste riep zelf al dat hij naar Frankrijk wilde.
Alleen, ik denk niet dat we veel langer als twee weken wegkunnen, dus dat zou dan 2 dagen fietsen, 1 rustdag moeten worden. Zou dat teveel zijn?