Welcome, Guest

TOPIC: benjaminse

Aw: benjaminse 09 Jul 2008 20:59 #2072

• Alberto
Beste Femke,

Wij hebben de route van Benjaminse in 2001 gefietst, ze was behoorlijk zwaar met veel pittige klimmen, zeker het deel rond de Nederlands-Belgische grens. Daarna volgt de route meer hoger gelegen plateau's. De route is erg mooi.

Nadeel - naast de zwaarte - is dat er weinig campings en inkoopmogelijkheden zijn.

Het deel door de Hoge Venen is onverhard.

Pittig dus, erg mooi en wat lastig slapen / inkopen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: benjaminse 26 Mei 2008 13:30 #1995

• richard hermsen
hoi Femke,
er bestaan websites waar je je fietsroute kan invoeren en opslaan, eentje die ik gebruik is: www.routeyou.nl

Het werkt vrij snel en is ideaal met route plannen: je kan er later altijb bij, je kan met veel detail kaarten uitprinten, je kan het routebestand in je GPS laden, maar om je vraag te beantwoorden: je krijgt ook het hoogteprofiel van je tocht: daarmee kan je eenvoudig zien hoe zwaar het wordt.

groet, Richard

benjaminse 22 Mei 2008 07:28 #1987

• femke
Wij zijn van plan om komende zomer langs rivieren en over oude spoorlijnen in de Eifel te fietsen. Het eerste idee was om vanaf Roermond de Rurufer Radweg te volgen de Eifel in. Helaas zijn er de eerste 100 km geen campings daarom ben ik aan het kijken naar alternatieven.
Ik denk er nu over om in Maastricht te starten. De route die ik gepland heb eindigt daar ook. Via een route van Benjaminse (naar Parijs of Rome) kom je langs de bron van de Rur waar je weer op de Rurufer Radweg terecht komt.
Kan iemand mij vertellen hoe heuvelachtig (zwaar) het deel door Limburg en de Hoge Venen is? In het begin van de vakantie moet er namelijk nog aan de fietsconditie gewerkt worden.

Bedankt,

Femke