Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Fietskar in de trein

Aw: Fietskar in de trein 17 Nov 2008 13:44 #2178

• Zuma
Wij hebben wel een keer een probleem gehad met een Rambler explorer. Peronopzichter beweerde bij hoog en laag dat het een kar was en geen wandelwagen. \"Dat zijn collega's de regels niet kende was mijn probleem, hij kende ze wel\". Dus het mocht niet mee. Ik heb gezegd, dan haal ik 'm helemaal uitelkaar. Nee mag niet mee het blijft immers een kar. En er was ruimte voldoende in de trein...

Gelukkig ging een andere trein op een ander perron en daar was het geen probleem... Hoefde 'm zelfs niet uit elkaar te halen.

Kortom het is idd een kwestie van mazzel hebben, niet te willen rijden in de spits, evt. een volgende trein te nemen als de boel al vol staat en om echt problemen te voorkomen de boel uitelkaar te halen. Vermommen als wandelwagen trappen ze niet in als het puntje bij paaltje komt.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietskar in de trein 17 Nov 2008 08:57 #2177

• Hitman
Wij reizen al jaren met een fietskar in de trein, zelfs als we zonder fiets op stap gaan gebruiken we onze kar (een chariot voor twee kinderen) als wandelwagen, nooit problemen mee gehad! Nooit hoeven inpakken, inklappen of wat dan ook...
Succes!

Aw: Fietskar in de trein 10 Sep 2008 10:06 #2135

• Anja
Wij zaten met dezelfde vraag voor onze terugreis vanuit IJmuiden naar Ede-Wageningen. De fietskar hebben we opgevouwen gewoon meegenomen en daar geen problemen mee gehad.

Het is wel een gedoe om twee zware fietsen, een opgevouwen fietskar, een gammatas met de bagage uit de fietskar en een klein jongetje in en uit de trein te krijgen. De conducteur zou zijn collega even waarschuwen dat hij in Ede niet te snel vertrok zodat we goed konden uitstappen. En op beide stations boden medereizigers ons aan te helpen en dat was erg fijn!

Om een extra overstap in Amsterdam te vermijden, zijn we vanuit IJmuiden naar Castricum gefietst en hebben daar de rechtstreekse trein gepakt (maar goed ook, want het bleek die betreffende dag Gay Pride te zijn in Amsterdam...).

Groetjes, Anja

Aw: Fietskar in de trein 18 Jul 2008 12:47 #2082

• hetty
Ik heb een donkey winther fietskar en deze mag probleemloos mee op de trein
in de bus heb ik er zelfs nooit commentaar op gehad

tis wel een bagagekar

Aw: Fietskar in de trein 04 Jul 2008 08:25 #2061

• a.kemme
Fietskar in de trein is voor ons nooit een probleem geweest. BOB, later Cyclone. De 2-wielige Cyclone is het handigste: kun je goed losgekoppeld mee rijden, en desnoods, wielen en dissel eraf, vermommen als grote tas. Groningen is heel gemakkelijk als beginstation: de intercity staat al even klaar, zodat je alle tijd hebt om in te laden met al je hebben en houden.
Veel plezier!
Annemarie

Aw: Fietskar in de trein 03 Jul 2008 09:17 #2058

• richard hermsen
tip: monteer even de wandelset: wandelwagens mogen wel gewoon in de trein.
  • Page:
  • 1
  • 2