Welcome, Guest

TOPIC: citynightline/euronight

Aw: citynightline/euronight 09 Sep 2008 09:42 #2131

• Claar
Hoi Marc,

Ik heb de citynightline vaak gebruikt (naar Munchen en Basel). Met mijn zoon alleen voor de wintersport en niet met fiets, maar ik kan je toch wat info geven.
De fietsen gaan mee in een speciale wagon, waar ook fietsrekken in zijn. Iedereen kan daar bij dus je moet ze wel op slot zetten. In dezelfde wagon is ook een afsluitbaarhokje waar bagage in kan. Wij hebben dat gebruikt voor onze ski's. Ook zijn er in dezelfde wagon een beperkt aantal 6 persoonsslaapcoupes. De kans is echter groot dat je in een andere wagon slaapt. Dat is bij het instappen even lastig, want dan moet je eerst je fiets wegbrengen naar de fietswagon en daarna doorlopen naar je slaapwagon.
Wij gebruikten de kleinste tweepersoonscoupe met z'n drieen, maar die is echt heel klein! Je kunt er nauwelijks bagage kwijt en onze zoon sliep in een tatteljebedje op de grond, maar dan kon de deur niet meer open. Een vierpersoons of zespersoonscoupe is een stuk beter (de goedkopere hebben minder luxe maar meer bagageruimte). De superchique tweepersoonscoupes bieden ook veel ruimte, dan kan er makkelijk nog een kind op de grond (maar zijn wel weer duur).
Verder is het naar mijn idee de meest relaxte trein om je fiets mee te nemen... Ik heb goede ervaringen met het boeken via www.treinreiswinkel.nl.

Op de site van de wereldfietser vind je ook allerlei ervaringen van fietsers met de trein.

groet,
Claar
The administrator has disabled public write access.

citynightline/euronight 08 Sep 2008 21:29 #2130

• kalevala
de vakantie is maar net voorbij maar we hebben al wat gedachten voor volgend jaar. We zijn in het licht hiervan erg benieuwd naar opgedane ervaringen met de nachttreinen van citynightline of euronight met fietstransport en een compleet gezin.
groetjes van Marc
The administrator has disabled public write access.