Welcome, Guest

TOPIC: Denemarken

Aw: Denemarken 04 Jan 2009 18:02 #2214

• arie
Hoi Marc

Mon is inderdaad iets heuvelig, maar het valt reuze mee. Deze zomer hebben wij met onze kinderen van toen 7 en 8 in bourgondie (frankrijk) gefietst. De vlakke fietspaden vonden wij daar erg saai. Al snel reden wij onze eigen route. Dit betekende regelmatig flink klimmen 4 a 5% en dat soms 2 a 3 km lang. Dit ging de jongens best goed af. Vergeleken met bourgondie is mon niet echt heel steil en zijn de klimmetjes ook niet heel erg lang. Mons klint is trouwens erg mooi. Zelf vind ik Denemarken een ideaal fietsland met kinderen.

Veel plezier deze zomer

Marian
The administrator has disabled public write access.

Aw: Denemarken 04 Jan 2009 08:54 #2212

• gios
Hoi,
Wij hebben de laatste 3jaar in Denemarken gefietst met 3 kinderen. Lolland en Falster vonden wij het minst leuk. De heuvels zijn overal goed te doen hoor, ik heb daar op een tandem gefietst met de oudste(toen 6) als 'stoker' en de jongste in een kinderkar. Ook met volle bepakking kwam ik overal fietsend boven.
Aanrader wat ons betreft is de Oostzee-route! Dan kom je toch nog op Lolland en Falster;) .

Aw: Denemarken 04 Jan 2009 08:54 #2211

• gios
:whistle:<br /><br />Bericht gewijzigd door: irisbom, op: 2009/01/19 10:07

Aw: Denemarken 28 Dec 2008 22:25 #2207

• kalevala
Bedankt voor je antwoord Ingrid, als toevoeging wil ik dan wel zeggen dat we willen gaan fietskamperen, in ons geval compleet met uitrusting etc.

Aw: Denemarken 28 Dec 2008 19:07 #2206

• reichbus
Wij hebben afgelopen mei tussen Vejle en Horsens een huisje gehuurd gehad en hebben van daaruit ook wat dagtochtjes gefietst. Het was daar ook heuvelachtig maar ook goede rechte wegen. In dit gebied waren er volop fietspaden. Onze oudste was ruim 5,5 jaar en fietste op een fiets met 6-versnellingen. Daar waar wij heuvelachtig terrein tegenkwamen mocht ze in de follow-me en ging zo mee naar boven en naar onder. Zij had dat nog wel nodig. Onze jongste ging bij mij op een zadeltje op de stang. Op deze manier hadden we er allemaal plezier aan.

Groeten,

Ingrid B.

Denemarken 28 Dec 2008 14:17 #2205

• kalevala
Hoi, we hebben het idee om volgend jaar in Denemarken te gaan fietsen. Ons leek het gebied Lolland-Falster-Mon aantrekkelijk. We zijn met z'n vijven. de oudste twee (beiden 8) hebben een versnellingenfiets waarmee het afgelopen jaar in NL goed ging.
De jongste heeft nu nog een eenversnellingenfiets en ging mee in een follow-me. Nu begrijp ik dat met name Mon heuvelachtig is.
Zijn er ervaringen met deze gebieden en wat jongere kinderen. Of is het misschien verstandiger nog een jaartje \"plat\" te gaan fietsen ?

groetjes van Marc