Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Drauradweg of Murrradweg?

Aw: Drauradweg of Murrradweg? 19 Jan 2009 21:10 #2236

• vinkenvleugel
Even kort twee reacties.
Babs: je hebt gelijkt, de Mur hebben wij niet gefietst, maar het hoogteprofiel ziet er goed uit. Ook Bikeline schrijft dat er geen 'noemswaardige' klimmen zijn te verwachten. In mijn eerste reactie was ik te voorbarig. Mijn ervaring is wel dat een beetje stijgen met kinderen en een volle bagagekar al snel niet meer leuk is: je schiet geen meter op en het is te zwaar. Maar ik denk dat de Mur te doen moet zijn. Ik zou het erop wagen (lijkt mij ook nog mooi om te doen). De Werra en de Weser hebben wij ook in 2003 gefietst. Dat vonden ook wij toen erg leuk.
Margalith: zowel Drau als Donau zijn hele mooie tochten. Voor ons zijn belangijke criteria om de dertig km een camping (wij willen kamperen) en veel zwembaden. Beide routes voldoen aan deze criteria. De Donau is op geen enkele deel saai. Wij hebben de volle driehonderd km genoten (veel pontjes, wijnvelden, mooie steden, goede voorzieningen, etc.)
The administrator has disabled public write access.

Aw: Drauradweg of Murrradweg? 19 Jan 2009 17:45 #2234

• Margalith
Ook wij hebben plannen om die kant op te gaan. Wat ik van Joost wel graag wil weten. Donauroute of Drau, wat verdient de voorkeur. Ik ben bang dat de Donau gauw wat saai wordt. De Drauroute lijkt mij afwisselender qua landschap. Of vergis ik mij daarin?<br /><br />Bericht gewijzigd door: goudje0, op: 2009/01/19 18:45

Aw: Drauradweg of Murrradweg? 14 Jan 2009 21:01 #2226

• babsdehaas
Hoi Joost

Als ik kijk naar het hoogteprofiel van de Drau- en Innradweg dan vind ik die van de Murradweg nog best wel meevallen of is het in het echt toch weer anders.
Afgelopen jaar hebben we de Werraradweg gefietst met fietskar en bagagekar en dat hoogteprofiel zag er ook heel mooi uit, maar bleek toch nog wel pittige klimmen te bevatten!!
Wat is jouw ervaring met de hoogteprofielen uit de boekjes?

Babs

Aw: Drauradweg of Murrradweg? 13 Jan 2009 21:03 #2223

• vinkenvleugel
Beste Silvie,

In 2006 hebben wij met onze drie kinderen (toen, 1, 3 en 5 jaar) de Drauroute gefietst. Het was schitterend en zeer goed te doen. Voor de Italiaanse/Tiroolse kant was zeer mooi. Met auto zijn we naar het beginpunt (volgens het Bikeline-boekje gegaan) gegaan en wij hebben gefietst naar Klagenfurt. Daar weer op de trein om de auto op te halen (kost wel een dag, maar gaat goed, want door het Draudal loopt een spoorlijn). Er zijn vele campings op het traject. Wij fietsen per etappe zo'n dertig kilometer. Klimmen met kleine kinderen gaat bijna niet (zeker niet als je alle bagage meeneemt). Daarom raad ik de de Mur-route af. Ik heb hem zelf niet gefietst, maar wel het hoogteprofiel bestudeerd. Daar moeten de kinderen echt zelf kunnen fietsen. Andere mooie routes in Oostenrijk met kinderen zijn de Inn-radweg (gefietst in 2007) en zeker ook de Donauradweg (Passau-Wenen, gedaan in 2008, zeker niet voor niets een klassieker en met kinderen heel goed te doen, trekt er wel zeker twee weken voor uit). In Duitsland hebben wij met onze kleine kinderen bijzonder genoten van de Altmühl-radweg.

Aw: Drauradweg of Murrradweg? 04 Jan 2009 20:46 #2216

• babsdehaas
Wat leuk, wij waren ook net een beetje aan het surfen en kwamen bij de Murradweg uit.
Wij wilden ook wel weten of er mensen zijn die deze al gefietst hebben en wat hun ervaringen zijn.
Het belangrijkste wat we willen weten is hoe er te komen. Trein, auto, vliegtuig, enz.......

Babs

Drauradweg of Murrradweg? 04 Jan 2009 20:10 #2215

• Silvie
Wij overwegen komende zomer in oostenrijk te gaan fietsen. De oudste (dan bijna 8) voor het eerst zelf en de jongste (dan bijna 5) voor het eerst op de aanhangfiets. Zowel de Drauradweg als de Murradweg lijkt ons wel wat. Welke zou het meest geschikt zijn? Fiets je bij de Murradweg al erg snel de echte bergen uit of valt dat mee? Hoe is de campingdichtheid? We fietsen maar ongeveer 30 of 35 km per dag. Bij welke route zijn de leukste dingen met kinderen te doen? Kortom, graag tips en ideëen.
  • Page:
  • 1
  • 2