Welcome, Guest

TOPIC: Vietnam met kinderen

Aw: Vietnam met kinderen 04 Apr 2009 16:07 #2363

• Jitta van Galen
Hoi Teeseling,
Dat boekje heb ik ongeveer een jaar geleden gekocht, en moet ik nodig weer opnieuw gaan lezen. Er staan goeie dingen in, maar de routes die daarin beschreven zijn zijn te heftig voor met kinderen. De site van awol ken ik, ik zie alleen nu ik nav je mail check dat de route die zij hebben lichter is geworden in de mekong delta, dus dat is interessant. Ga weer eens verder lezen. Groet, en lets stay in touch inderdaad.
Groet, Jitta
The administrator has disabled public write access.

Aw: Vietnam met kinderen 03 Apr 2009 13:10 #2355

• Teesseling
Hallo Jitta,

Ook wij willen eind volgend jaar/ begin 2011 naar Vietnam met de kids. Ze zijn dan 2 1/2 en 4 jaar. Ik ben net begonnen met oriënteren heb je de site van AWOL al eens bekeken? Ik ben zelf van plan daar eens wat meer info vandaan te halen. Er was ooit een lonley plaet cycling vietnam maar die wordt helaas niet meer uitgegeven. Wij hebben zelf in 2004 de west kust van Amerika gefietst met behulp van de lonley planet en dat ging prima. Dus als je nog dat boekje kan bemachtigen zou het ook mooi zijn. ( ik heb het overigens nog niet kunnen vinden) Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden........

Aw: Vietnam met kinderen 09 Mrt 2009 21:06 #2292

• robo912
Hallo Jitta,

Er is in 8 jaar veel veranderd in Vietnam, heb ik gehoord, maar zelf zou ik niet met kids gaan. Mijn kids zijn even oud. Voordat ze geboren werden heb ik met mijn vrouw van Saigon naar Hanoi, en Hanoi naar Sapa retour gereden. Fantastisch; met zijn 2-en erg indrukwekkend.
Iedereen is erg aardig, iedereen fietst. Omdat communiceren lastig is, blijft er een afstand. Dat zal met kleine kids anders zijn, zeker als ze blond zijn. Zonder grapje te maken, je kids worden elke dag bij elke stop weer geaaid en beetgepakt en gefotografeerd tot je er gek van wordt. We maakten het zelf 2 dagen mee met een Australisch stel met een dochter van 8.
Verder is er buiten de hoofdweg vrij weinig doorgaande weg in goede staat. Routes maken betekent dat je vaak over grote hoofdwegen rijdt. Of je moet aan routes zien te komen. Maar dan nog; vanwege gebrek aan overnachtingsplaatsen moet je vaak lange dagafstanden afleggen, 8 jaar geleden tenmiste tussen de 80 en 145 km. Eten is buiten Hanoi best lastig met kids, omdat het zo totaal anders is. Vlees krijg je regelmatig met in stukken gehakt bot, waaronder scherpe kipbotjes. Groenten en fruit is er wel, maar buiten de grote stad wordt (werd) het snel vrij beperkt.
Mijn advies; kies voor Thailand, Maleisie of rondje Bali. Heerlijk eten. Veel meer te doen voor de kids en met de kids. Dagafstanden rond 50 km, uitstekende wegen. Daar hebben je kinderen veel meer aan.

Vietnam met kinderen 09 Mrt 2009 18:24 #2290

• Jitta van Galen
Hallo allemaal, dit is een droomreis, ik hoop hem te gaan uitvoeren over anderhalf jaar, als de kinderen 5 (en een kwart) en 7 (en een half) zijn: Ik wil dan met twee kinderen op aanhangfietsen een maand fietsen in Vietnam, in de Hanoi vallei. Nou vind ik wel wat rutes en organisaties, maar meestal is dat tegen de 100 km per dag, en iedere dag. Ik denk meer aan 50 km, en om de dag of 2 dagen fietsen 1 dag rust. We willen rond de kerstvakantie (en ik begin binnenkort al met de school te bewerken) vanwege het seizoen. Ik begrijp dat Vietnam een gastvrij land is, en dat erin de Hanoi vallei veel dorpjes zijn met hostelletjes. Ik stel me voor dat je fietsend met kinderen veel bekijks zult hebbe (te veel?) Iemand ervaringe, tips, adviezen?
Alvast bedankt, Jitta