Welcome, Guest

TOPIC: Fietsen naar Antwerpen

Aw: Fietsen naar Antwerpen 19 Jan 2006 17:16 #320

• Otto
Voor het laatste stuk naar Antwerpen kan je heel goed langs het kanaal Turnhout-Antwerpen rijden (vanaf Brecht, of misschien zelfs al vanaf Turnhout). Daar ligt een goed fietspad langs.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsen naar Antwerpen 31 Dec 2005 11:49 #239

• Theo
Met goeie detailkaarten kan je ook makkelijk een eigen route uitkeizen. Een mooie lijn is richting pontje bij Bakel aanhouden, doorsteken naar Waalwijk, Van daar fiets je vrijwel direct de Loonse en Drunense duinen en kan je met een bocht oostelijk om Tilburg door het Brabantse land naar Antwerpen.
Als je zoontje zelf fietst zou ik kalm aan doen. Voor die leeftijd vind ik 40 km een maximum. Mijn dochter is 9, ze houdt best langere afstanden vol, maar door vermoeidheid en verslapte aandacht wordt de kans op valpartijen groter. Liever een dag langer dan brokken.

Aw: Fietsen naar Antwerpen 31 Dec 2005 11:48 #238

• Irene
Leuk idee ! Wij fietsen altijd op de kaarten van de Landelijke Fietsroutes (volgens mij ook bij ANWB te krijgen) Dan kan je lekker zelf je route bepalen gedurende de hele rit, maar op die kaarten staan de mooie routes aangegeven. Wij proberen zo veel mogelijk over deze routes te fietsen en ze zijn inderdaad meestal de mooiste. Je komt op plekken die je zelf niet bedacht zou hebben. Ze zijn misschien wel wat duurder, maar als je eenmaal de smaak van het fietsen te pakken hebt, en dat kan niet anders, heb je er jaren plezier van.
Over de afstand per dag: Wij fietsen met twee kleine kinderen (3 en 5) Zij fietsen natuurlijk niet zelf maar 40 km per dag is wel het matje. Plasje hier, snoepje daar, schapen kijken daar enz. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe sportief je zoon is. In Nederland is onderweg genoeg afleiding om je gedurende de dag te vermaken. Klimrekken op een schoolplein, een terrasje, een pontje enz. en gewoon fietsen natuurlijk.
Voor overnachtingen: trekkershutten.nl of vriendenopdefiets.nl Je kan natuurlijk ook in elk willekeurig dorp het plaatselijke hotel nemen.
Algemene sites die erg nuttig kunnen zijn: fietsersbond.nl of fietsen123.nl
Heel veel plezier, en gewoon doen, Nederland is een ideaal fietsland.
Groetjes,
Irene

Fietsen naar Antwerpen 31 Dec 2005 11:48 #237

• Miranda Vermaak
Mijn zoontje van 8 en ik willen in het voorjaar een fietstocht maken van Utrecht naar vrienden vlakbij Antwerpen. We zijn geen ervaren fietsers. Wie heeft tips voor ons (hoeveel kilometer per dag, waar overnachten, hoe komen we aan een goede route, etc.).
Alle tips zijn van harte welkom!!