Welcome, Guest

TOPIC: R1 en eigen route naar Sint-Ptersburg

Aw: R1 en eigen route naar Sint-Ptersburg 22 Apr 2009 07:56 #2406

• sandraguyana
Hoi Mireille,

Ik weet niet of je de informatie brochure Euroroute R1 kent? Hierin staat de route van Berlijn naar St Petersburg en het vervolg naar Helsinki.Van Aagje Admiraal en Aart Buurma.

Wij (2 ouders en een meisje van 4 jaar)hebben vorig jaar van Tallinn naar Riga gefietst. Dit was een hele mooie route en ook goed te fietsen. Rustige wegen, genoeg campings, aardige mensen.
Alleen ik lees dat je het over Riga hebt. Onze ervaring met Riga in fietsen is traumatisch!!!!! Als ik er nu nog aan terugdenk dan krijg ik nog kippevel. Het verkeer intereseert zich niet voor jou als fietser en vind je alleen maar lastig en rijden dus ook gewoon door of je er nu bent of niet. En er zijn geen fietspaden ed waar je op uit kunt wijken. Op de camping midden in Riga (prachtige camping trouwens en ook een prachtige stad) warne meer fietsers met dezelfde ervaring.
Mijn advies zou zijn, als je in Riga komt, ga erin/uit met de trein.

Heel veel plezier en succes met jullie trip
The administrator has disabled public write access.

Aw: R1 en eigen route naar Sint-Ptersburg 20 Apr 2009 20:23 #2403

• armimema
Onze blog is te bekijken op armimema.wordpress.com

Stelt nog niet veel voor, maar de start is gezet.

Bedankt voor je reacti. We ijken enorm uit naar de reis! Nu nog hopen op goed weer :-)

Mireille

Aw: R1 en eigen route naar Sint-Ptersburg 20 Apr 2009 14:45 #2398

• sandra
Hoi Mireille,
Nee, tips heb ik niet, maar ik wil jullie wel een ontzettend mooie reis toewensen. Jullie plannen klinken fantastisch!
Geen jullie onderweg een weblog bijhouden? Je zou het eventueel via dit forum kunnen doen.

Groet, Sandra

R1 en eigen route naar Sint-Ptersburg 20 Apr 2009 05:00 #2397

• armimema
Hallo,

29 mei vertrekken we met ons gezin (2 kinderen, dan bijna 6 en 4.5) op de fiets van Kapelle-op-den-Bos (Mechelen, B) naar Sint-Petersburg.
Het oorspronkelijke plan is om ergens de R1 op te pikken, dan in Gdansk de boot te nemen naar Zweden, via de Aland-eilanden naar Finland te fietsen en dan via Zuid-Finland naar Sint-Petersburg.
Heeft er iemand tips?
Vragen waar we nu bv. nog mee zitten:
- waar best aanpikken op de R1, is bv. vanaf Arnhem mooi (is wel omfietsen) of kunnen we beter wat later aansluiten
- Zuid-Finland, of vanuit Helsinki weer over naar Riga en vandaar naar Sint-Petersburg? Hoe is de route vanaf de Finse grens naar Sint-Petersburg?
- Is Sint-Petersburg sowieso de moeite, in de zomer, met 2 kinderen? We zouden het op het randje halen, eigenlijk is het nét iets te ver...

Maar alle tips, ervaringen en suggesties zijn welkom. Ook goede overnachtingstips zijn altijd handig met twee kinderen :-)

Alvast bedankt!