Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietsenroutes voor beginners

Aw: fietsenroutes voor beginners 19 Mrt 2010 21:09 #3017

• guidoscm
ik heb een paar geleden (toen nog zonder kinderen) gefietst in denemarken.

Ik vond het aangenaam fietsen, vriendelijke mensen. en campings genoeg.

mijn reis verslag kan je hier lezen.

Er zitten wel wat steile klimmetjes bij, gelukkig niet erg lang.

De route op een kaartje.
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsenroutes voor beginners 09 Mrt 2010 21:35 #2985

• kalevala
Mooi en heel goed te doen is de Elbe Radweg. Goed aangegeven en beschreven. Vrijwel overal fietspaden los van de weg (of met helemaal geen weg in de buurt). Tip. Stroomopwaarts fietsen want dan meestal wind mee en het landschap wordt mooier. Wij fietsten in 3 weken van Magdeburg naar de Tsjechische grens, dus deden dat op ons gemak. Onze 3 kinderen waren toen 9,9 en 6. Voldoende overnachtingsmogelijkheden. Gastvrije mensen, mooie steden.
Marc

Aw: fietsenroutes voor beginners 09 Mrt 2010 18:08 #2983

• Sander
De heerweg in denemarken is naast een wandelroute ook een alternatieve fietsroute voor aangelegd. voordeel van Denemarken is dat je daar aan die route heel veel zg. vrije kmapeerplaatsen hebt (vgl. met de nederlandse paalkampeerterreinen). Hier vind je alle benodigde info:

www.haervej.dk/english/index.htm

Aw: fietsenroutes voor beginners 09 Mrt 2010 16:22 #2981

• Paula
Een rondje Drenthe is ook geschikt. Afwisselende omgeving, veel beschutting tegen de wind, leuke en (rustige, wat betreft auto's) fietspaden. Deze route is bewegwijzerd je kunt gemakkelijk de afstand inkorten. De totale route is 462 km. Paula

Aw: fietsenroutes voor beginners 15 Jun 2009 19:51 #2563

• Motomarz
Denemarken is inderdaad leuk.
Ons vielen de prijzen reuze mee.
(Net als in de rest van Scandinavië...)

Maar in Duitsland is het gebied van Groningen naar Hamburg (Das Altes Land) erg mooi.
Grote delen van België zijn ook goed te fietsen:
De Kempen, Belgisch Limburg, gewoon zorgen dat je
niet te ver de Ardennen in rijdt.

Van het weekend weer gehoord dat de Donau-route erg
goed te doen is.

Aw: fietsenroutes voor beginners 15 Jun 2009 12:42 #2561

• sandra
Zelf vind ik Frankrijk en Denemarken erg geschikt voor beginnende fietsers. Het Deense eiland Funen is bijvoorbeeld leuk. Het voordeel van Denemarken is dat alles perfect is geregeld. De campings zijn piekfijn in orde en van alle gemakken voorzien. En op Funen op fietsafstand van elkaar. Rustige asfaltwegen. Nadeel: vrij duur.
Frankrijk heeft heel wat gebieden die prima zijn voor een eerste vakantie. Het Loire-gebied, of zuidwest-Frankrijk zijn bijvoorbeeld leuk, vlak genoeg en toch 'echt buitenland'.
Heb je al bij de reisverslagen gekeken? Daar vind je heel wat ervaringen, ondermeer die van mijn gezin (www.opfietsvakantie.nl)

Veel fietsplezier!
Sandra
  • Page:
  • 1
  • 2