Welcome, Guest

TOPIC: Routeplannen

Aw: Routeplannen 16 Jun 2009 19:37 #2568

• sandra
En overweeg vooral ook een bestaande/beschreven fietsroute. Er zijn er ontzettend veel. Zeker voor een eerste fietsvakantie biedt dit voordelen. Vaak zijn ze in een boekje uitgebracht, met info over accommodaties, campings en bezienswaardigheden onderweg. En natuurlijk info over de route, de heuvels, de kwaliteit van de wegen etc.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Routeplannen 16 Jun 2009 16:57 #2567

• sandraguyana
Wij vinden het prettig om met beiden te rijden. Kaarten en een gps. De kaart geeft een goed overzicht en de GPS geeft je info over de exacte locatie waar je bent. Met de kaart plannen we de trip en kijken waar we gaan en wat leuk is om te rijden. De GPS gebruiken we tijdens de route. En ook na de route als we weer thuis zijn en de route downloaden in de computer in google maps.

Succes met je planning.

Aw: Routeplannen 15 Jun 2009 20:09 #2565

• Innie
We gaan onze zoon afwisselend voor op in een fietsstoeltje voorop en achter in de fietskar zetten.
Die zijn we nog aan het zoeken wat het beste is, want er is ondertussen veel keuze.

Aw: Routeplannen 15 Jun 2009 19:55 #2564

• Motomarz
Kaarten zijn stukken goedkoper dan fietsnavigatie.
De gewone tomtom voor in de auto is meestal niet aan te raden, want die kent juist de leuke fietspaden niet.

Navigatie-apparatuur kan kapot gaan.
Een kaart ook, maar is dan vaak nog wel (in losse stukken) bruikbaar.

De Fietsvakantiewinkel (in Nijmegen tegenwoordig dacht ik) verkoopt vrijwel alles wat je op fietskaartgebied kunt kopen.
De ANWB heeft ook best veel goede fietskaarten.

Kaarten kun je meenemen in het kaartvak van de stuurtas,
of een aparte kaarthouder op het stuur.

Hoe neem je jullie zoon mee?

Routeplannen 15 Jun 2009 13:00 #2562

• Innie
Hey,

We willen dit jaar voor het eerst op fietsvakantie gaan. Meteen nemen we ons zoontje mee, die zal dan 11 maanden zijn.
We willen van Groningen naar Werden, Duitsland( vlak onder essen) fietsen.
Nu wil ik de route gaan plannen, maar ik weet niet hoe ik dit het handigste kan aanpakken.
Is het handig om op kaarten te rijden, zo ja welke zijn dan handig.
Of is het meer aan te raden om een soort van navigatie mee te nemen.
Graag hulp gevraagd!