Welcome, Guest

TOPIC: Trainen van bergen

Aw: Trainen van bergen 26 Aug 2009 21:08 #2652

• sandra
Wij hebben nooit speciaal getraind om te kunnen fietsen in de bergen. Met een goede (fiets)conditie kom je een heel eind.
Maar het hangt natuurlijk allemaal wel van je ambities af. De Vrsc-pas in Slovenië bleek voor ons (met kleuter in de fietskar) te hoog gegrepen. Dat is een klim van gemiddeld 10%, ik geloof negen kilometer lang. We zijn gestopt bij de 2e van de 25 haarspeldbochten (daar was ook de camping). We hadden daar overigens van te voren al rekening mee gehouden.
Maar we hebben zeer geregeld andere klimmen van 10 - 15% wel prima kunnen doen. En als het te zwaar wordt: dan stap je gewoon af, rust uit, of loopt een stukje. Het blijft immers vakantie... (misschien wil ik ook wel uit principe niet trainen voor een vakantie - het hoeft geen topsport te zijn).

Onze oudste zoon heeft zelf gefietst in Frankrijk (8 jaar, flinke heuvels), Slovenië (9 jaar, Alpen, dus lange klimmen) en Engeland/Schotland (10 jaar, korte maar erg steile klimmen). Met die lange klimmen in de Alpen had hij de meeste moeite, dan komt echt duur-conditie om de hoek kijken. De steile klimmetjes het jaar erna gingen hem een stuk makkelijker af (hij was natuurlijk ook weer wat ouder).

Veel fietsplezier!

Groet, Sandra<br /><br />Bericht gewijzigd door: sandra, op: 2009/08/27 09:01
The administrator has disabled public write access.

Trainen van bergen 25 Aug 2009 17:16 #2651

• reichbus
Op het onderwerp Groene weg met baby en peuter heb ik een vraag: hoe train je bergen/heuvels met kinderen (peuter/kleuter of nog wat groter)? Is een rondje Zuid-Limburg voldoende of moet er meer gebeuren?
Wij willen ook een tocht met wat bergklimmetjes gaan doen met onze kinderen en vragen ons af hoe we dat het beste kunnen oefenen. Andere tips hierover zijn altijd welkom.

Groeten,

Ingrid
The administrator has disabled public write access.