Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Fietsen naar Rome met baby

Aw: Fietsen naar Rome met baby 24 Jan 2006 17:38 #343

• Sandra
Navraag bij de fabrikant heeft ons inmiddels geleerd dat de Vaude Monolith niet meer leverbaar is! De Vaude Division Dome lijkt er nog het meeste op, maar is wel een stuk zwaarder.

Sandra
Redactie
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsen naar Rome met baby 23 Jan 2006 22:36 #339

• Loek Munnichs
We zijn inmiddels al lang en breed terug van onze fietsreis naar Rome en deze is ons prima bevallen. Italie was inderdaad een avontuur en met uitzondering van de route langs het Comomeer op goede autioluwe wegen. Een aanrader voor iedereen.
Inmiddels hebben we een wereldreis van 11 maanden op de fiets achter de rug samen met onze zoon Jip (zie verder op deze site).
Jip een nu een broertje Tijl (nu 6 weken) en de planning is om in de zomer te gaan fietsen in Zwitserland (www.veloland.ch), route nummer 4 de Alpen panoramma route. Voor Tijl hebben we inmiddels een Weberbabyschelpje gekocht en Jip zit nog in de fietskar (voor het laatste jaar, daarna op een tag-along). We zullen kamperen in onze Vaude Monoloith met extra babytentje voor de twee kids.

verder staan we op de fiets en wandelbeurs op zaterdag 17 februari op het forum fietsen met kinderen.
Voor meer info tot dan of stuur anders een e-mail.

Aw: Fietsen naar Rome met baby 17 Jan 2006 20:49 #314

• Tessa
Wij zijn 4 jaar geleden met onze dochter van 16 maanden van Bilthoven naar Rome gefietst. Een prachtige reis en we hebben heel veel plezier gehad; ook onze dochter. Ik vond het persoonlijk wel een vereiste dat onze dochter kon lopen en al heel stevig zat. Het scheelt een hoop gedoe tijdens het kamperen als je kind niet kruipt en stevig zitten is wel handig in de kar met het gehobbel over Italiaanse wegen.
We hebben de Splugenpas met de trein gedaan en verder alles gefietst. Heel goed te doen, zolang je maar de tijd hebt.
Wij hebben de route van Benjaminse gevolgd en die was redelijk autoluw. Al blijft Italie wel een avontuur; qua verkeer.
We kijken nog regelmatig de foto´s terug en zouden zo weer willen gaan.
We hebben wel heel veel geluk gehad met het weer; bijna geen regen en niet al te warm (wij gingen in augustus en september!
Veel plezier, Tessa

Aw: Fietsen naar Rome met baby 16 Jan 2006 21:30 #309

• Petra
Het lijkt me een heel avontuur Loek! Italië is op veel plaatsen erg druk, met hectisch verkeer, je kind in de kar krijgt dan volgens mij al gauw de volle laag qua uitstoot en stof. Als je de route van Benjaminse overweegt: Tot en met Zwitserland gaat dat best. De Splugenpas wordt al heel spannend, niet zozeer vanwege de klim in Zwitserland alswel door de erg steile afdaling in Italië: 10% over een hobbelige weg met duistere galerijen (zie ook ons reisverslag op www.fietsreizigers.nl) Dan krijg je een drukke weg tot het Comomeer. Na het Comomeer gaat die route langs de Adda, heel mooi maar ook erg hobbelig, met stukken die echt niet te fietsen zijn met een fietskar. Toch likt dat og de beste route langs Milaan: langs het Lago Maggiore loopt een erg smalle drukke weg en tussen de meren zit je meteen in de De Po-vlakte is verder goed te fietsen, daar zijn ook voldoende rustige wegen. Wel weinig campings, je zult flink wat kilometers moeten maken als je wilt kamperen, waarschijnlijk meer dan je spruit aankan.
Ook is het goed te weten dat de kwaliteit van de Italiaanse wegen nogal eens te wensen overlaat, vooral in dorpjes en stadjes stuiter je van kuil naar hobbel, niet zo fijn als je in een fietskar zit. Toscane en Umbrië zijn prachtig maar erg heet in de zomer, en langs de kust is het vreselijk druk. Als je later vertrekt, bv half augustus, heb je in Duitsland en Zwitserland mooi weer en mijdt je net de ergste hitte en zeker ook drukte.
Sorry hoor, het klinkt allemaal niet blij, ik hoop dat ik je enthousiasme niet gesmoord heb...

Groet,

Petra

Aw: Fietsen naar Rome met baby 31 Dec 2005 12:08 #271

• Loek Munnichs
Hoi Theo,

Maart 2004 t/m febr. 2005 gaan we op wereldreis met de fiets en onze zoon van 18 maanden. We gaan naar Nrd-Amerika, Hawaii, Australie en New Zealand.

Aw: Fietsen naar Rome met baby 31 Dec 2005 12:07 #270

• Willem Jongman
k ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gegaan is: hebben jullie het uiteindelijk gedaan? Uit mijn eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat je met een kind van negen maanden wel wat kunt doen, maar nu ook weer niet zo heel veel. Een kilometer of dertig op een dag, en dat dan om de andere dag, dat was toch wel ongeveer het maximum haalbare bij ons. Probeer je meer, dan worden ze moe, en gaan ze zich toch ook wel vervelen. Bovendien moet je nog heel erg oppassen met erg hoge of erg lage temperaturen. Kortom, ik ben erg benieuwd.
  • Page:
  • 1
  • 2