Welcome, Guest

TOPIC: Maleisie, Japan, Taiwan, Indonesie?

Aw: Maleisie, Japan, Taiwan, Indonesie? 03 Jan 2010 20:04 #2788

• els
Hier is de link.

http://www.bakkersbikeblog.blogspot.com/

Voor nu ziet het er naar uit dat het maleisie en Thailand wordt voor ons.
Veel plezier met plannen!
The administrator has disabled public write access.

Aw: Maleisie, Japan, Taiwan, Indonesie? 03 Jan 2010 11:24 #2787

• Aline
Hi Els, waar vind ik dit weblog van Henk en Patricia? Ik kan er googlend niet achter komen. Ook wij zijn aan het onderzoeken om deze zomer met twee kids (9 en 11 jaar) door Maleisië of Thailand te gaan fietsen.
Groeten, Aline

Aw: Maleisie, Japan, Taiwan, Indonesie? 16 Nov 2009 18:56 #2773

• els
Maleisie zaten we ook te denken aan het schiereiland, niet Borneo. Ben nu bezig met het lezen van het weblog van Henk en Patricia. Ziet er wel super uit vind ik!

Indonesie wordt steeds minder aantrekkelijk vanwege de vele plekken waar malaria is. Java schijnt ook nog eens erg druk te zijn met verkeer ( ik had mijn vraag ook op het wereldfietser-forum gezet) en eigenlijk wil ik in Indonesie naar al die leuke eilandjes maar dat zie ik met een jong kind toch niet zitten.

In verdere inentingen heb ik me nog niet verdiept, wil in ieder geval geen malariaprofylaxe voor zoon. Als de plannen wat concreter worden maken we een afspraak bij het havenziekenhuis voor een advies op maat.

bedankt voor het meedenken! Iemand anders nog ideeen? Iemand ooit in Taiwan gefietst (met of zonder kinderen)?

Aw: Maleisie, Japan, Taiwan, Indonesie? 16 Nov 2009 12:38 #2772

• Sander
Indonesie en Malasië zijn niet malaria vrij, Op Java is het behoorlijk aanwezig in Bali in iets mindere mate (zie fit for travel malaria map). Taiwan is op die site niet te beoordelen (wordt onder china geschoven...) maar wordt in het algemeen als malaria vrij beschouwd. Incidentele gevallen van malaria die wel in Taiwan zijn opgelopen komen sporadisch voor.

Japan is malaria vrij maar kent weer een andere ziektes waarvoor je je wel moet inenten bij zo'n trip.

Maleisie, Japan, Taiwan, Indonesie? 15 Nov 2009 20:54 #2770

• els
Begin 2011 (vanaf maart) hopen wij met zoon van dan 3,5 een maand of 5 te gaan fietsen. We hebben in het pre-kind tijdperk veel gereisd in Azie met rugzak(China, Thailand etc), motor (subcontinent en overland naar huis) en fiets (Sri Lanka) en willen weer graag die kant op.

We zitten nu in de brainstormfase welke landen geschikt zijn.
Criteria zijn:
geen malariaprofilaxe moeten slikken
niet te bergachtige gebieden
accommodatie met niet te grote tussenafstanden
mogelijkheden tot een poosje strand oid tussendoor
niet te vies
mogelijkheden om voornamelijk voor rustige wegen te kiezen
mogelijkheid om drukke stukken met OV of gehuurde taxi te doen
wegen die goed te berijden zijn met (lig)fiets en fietskar.

Na wat surfen kwamen we nu op de volgende 4 landen uit waar wij mogelijkheden zien: Japan (zuiden), Taiwan, Maleisie en Indonesie (Java/Bali).
Maar.... we zijn in geen van deze landen al geweest.

Wie heeft gefietst in deze landen en kan ons advies geven over regio's, routes etc. die ook met kar en kind te doen zijn? Ik denk dat we ons tot maximaal 2 landen moeten beperken, om de nodige rust in te bouwen.

Groet,

Els, Arjan en Simeon