Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Canal du Midi

Aw: Canal du Midi 16 Feb 2010 18:43 #2881

• Marike
We hebben het stuk van Castelnaudary naar Narbonne gefietst. Het is erg leuk fietsen, maar idd niet aan te raden voor fietskarren omdat het veelal een enkel spoor is. Het enige dat stijgt/daalt in deze route is het verval bij de sluizen.
Door de bomen die langs het kanaal groeien hobbel je over alle wortels, je moet de aandacht er goed bij hebben.
In mei was het die dagen al flink warm, daarom zijn we de afgelopen zomer in de Bourgogne geweest. Daar kun je ook fietsen langs diverse kanalen en rivieren, met vele leuke kleine dorpjes.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Canal du Midi 16 Feb 2010 14:45 #2880

• guidoscm
Ik heb het het boekje net binnen. Wij (2 volwassen, zoon bijna 2 in kinderkar) willen deze van het zomer ook fietsen.

Het stuk van sete naar carcassonne is vrijveel onverhard en met smalle sporen. dat staat in het boekje. Ik denk erover de andere kant te volgen, daar is wat meer verhard. wel zo prettig in de kar.

in het boekje staat een mooi hoogte profiel, ik kan hem even scannen als je wilt.

guido

Canal du Midi 25 Jan 2010 08:34 #2820

• kalevala
Beetje zoeken op internet levert oa een, wat ze zeggen, redelijk vlakke route Canal du Midi op. Grof gezegd van Narbonne naar Bordeaux.
Ziet er op het eerste gezicht mooi uit en je komt langs prachtige steden zoals Carcassonne.
We zijn met 5, jongste is 6 jaar, de oudste twee zijn 9. Iets voor in de zomer ?

vele groeten van Marc
  • Page:
  • 1
  • 2