Welcome, Guest

TOPIC: Wat zijn de leukste bestemmingen?

Aw: Wat zijn de leukste bestemmingen? 22 Feb 2010 06:46 #2890

• guidoscm
we hebben zelf een keer in denemarken gefiets. toen nog zonder kinderen. We hebben vooral op en rond fynn gefietst.

voor ideeen kan je kijken op visitdenmark.

Er bestaat een boekje met de \"wild\" kampeerplaatsen.

Daar staan ook kamperen bij de boer plekjes op, speciaal voor fietsers en wandelaars.

Je kan ook de volgende topic nog even lezen.
Je kan dan van carcassonne naar bordeaux fietsen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Wat zijn de leukste bestemmingen? 20 Feb 2010 18:47 #2888

• sandraguyana
Wij hebben met onze dochter van 3 in de fietskar, van Wenen naar Budapest gefietst. Dit is een uitgezette tocht langs de Donau. Makkelijk te fietsen, genoeg campings en een goed aangegeven fietspad. Met de nachttrein naar Wenen is erg makkelijk en relaxed. (Als de fietsen eenmaal in de trein staan:-)) En van Budapest naar Wenen is ook goed te doen met de trein.

We hebben ook van Tallinn naar Riga gefietst in de zomer. Ook een makkleijke route om te fietsen. Niet zo goed aangeven, maar langs de kust kun je natuurlijk niet zo heel veel fout doen. Een paar mooie eilanden bezocht en veel gezwommen in de zee. Het mooie aan deze trip vonden wij de mogelijkheden om vrij te kamperen en kampvuurtjes te maken.
De reis ernaartoe hebben we met het vliegtuig gedaan.
Ga je dit doen, neem dan het laatste stuk naar Riga de trein. Riga infietsen was nl traumatisch!

Aw: Wat zijn de leukste bestemmingen? 18 Feb 2010 14:06 #2883

• Sander
Het leuke aan Denemarken is dat je daar net zoals hier in NL vrije kampeerplaatsen hebt. Alleen in Denemarken hebben ze er veel meer (stuk of 700). Kamperen voor niets of tegen een heel geringe vergoeding maar dat kan je allemaal uitpluizen op internet en in een boekje.

Overigens zijn de voorzieningen dan ook minimaal, dus het is maar wat je zoekt. voor kids is het heel avontuurlijk.

Aw: Wat zijn de leukste bestemmingen? 13 Feb 2010 19:50 #2877

• Motomarz
België. Omgeving Luik beginnen,
via Spa naar Eupen en Malmedy,
omhoog richting Aken,
dan Nederland weer in en via de Maasroute
terug naar huis fietsen.

Maar Denemarken is erg leuk.
De westkust is ook leuk om te fietsen.
(Onderdeel van de Noordzeekustroute).

Nog een mogelijkheid: Vanaf Hamburg terug naar Nederland fietsen. (Ook onderdeel van de Noordzeekustroute).

Trouwens, je hebt vast wel familie met een auto
(en eventueel aanhanger), die je een eind opweg kan brengen. Vervoer is altijd oplosbaar.

Wat zijn de leukste bestemmingen? 13 Feb 2010 09:07 #2875

• Judith
Welke routes/landen vinden jullie het leukst?

Ik ben me aan het oriënteren voor de zomervakantie. Ik zoek een vakantiebestemming voor 2/3 weken. We gaan met een fietskar voor onze dochter van anderhalf. Onze oudste dochter (dan bijna 5) moet voor het eerst meefietsen. Dit wordt een tandem (van Onderwater) of een aanhangfiets (wellicht de Weehoo).

Het lijkt me leuk om dit keer naar het buitenland te gaan. We hebben echter geen auto. De bestemming moet dus goed te doen zijn met de trein. Het moet niet te heuvelachtig zijn en genoeg kampeermogelijkheden.

Ik zat zelf aan Denemarken te denken, de Oostzeeroute. Dan kunnen we met de nachttrein zonder overstap erheen gaan.

Maar misschien hebben jullie andere bestemmingen/routes die jullie favoriet zijn?