Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Fietskar in de trein, betalen?

Aw: Fietskar in de trein, betalen? 22 Jun 2010 19:55 #3414

• Judith
Dat is op Amsterdam Centraal nog wel een goed idee. Alleen past daar de fietskar weer niet op en is de roltrap aan de andere kant van het perron dan de lift. Dan zou de een naar de roltrap moeten gaan en de ander met de lift.
Op de andere stations waar we waren heb je geen roltrap.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietskar in de trein, betalen? 22 Jun 2010 19:24 #3413

• sandra
\"Het viel me wel tegen dat de fiets met een follow-me erachter (zonder kinderfiets) niet in de liften past, maar verder viel het me reuze mee.\"

Weet je, je wordt vanzelf héél handig met die liften. Echt, dat gaat steeds sneller. Fiets met aanhangfiets kun je trouwens ook prima op de roltrap zetten, dat gaat nog sneller.

Aw: Fietskar in de trein, betalen? 22 Jun 2010 18:58 #3412

• Judith
Van het weekend zijn we voor het eerst met de trein geweest. We hadden twee fietsen, follow-me met 16 inch fiets, fietskar, 8 fietstassen, tent en tas met matjes.
We gingen van Maassluis naar Almere. Het perron bij Maassluis kan je gewoon oplopen, heel makkelijk. De trein (Hoek van Holland-Rotterdam lijn) is ook heel praktisch, want je rijdt er zo in en hele ruime fietsplekken.
Op Schiedam was het wat lastiger. We moesten met de lift naar de tunnel, maar mijn fiets paste niet in de lift. De follow-me zat op mijn fiets gekoppeld en daardoor was mijn fiets te lang. Dus eerst alle andere dingen met de lift gedaan en vervolgens mijn fiets op de trap naar beneden getild. Op het andere perron weer omhoog, hier was de lift wel groot genoeg.
De trein kwam en er stonden al twee fietsen op de plek waar je fietsen mocht neerzetten. Ik dacht dat we zouden moeten wachten op een volgende trein, maar de conducteur zei dat we onze spullen er gewoon voor moesten zetten. Hiermee werd de doorgang in de trein geblokkeerd, maar de conducteur had dit zelf gezegd.
Vervolgens met de trein naar Amsterdam Centraal. Hier was de lift wederom te klein. We moesten van spoor 1 naar spoor 13 en hadden 26 minuten overstaptijd. Dit haalden we net.
De trein naar Almere was weer goed te doen en we stapten uit bij de eindhalte waardoor we genoeg tijd hadden.

We hebben voor de drie fietsen een fietskaartje gekocht, voor de fietskar niet. We zijn twee keer gecontroleerd en bij alle treinen zijn we ingestapt waar de conducteur stond. Er is niets gezegd over de fietskar.

Het viel me wel tegen dat de fiets met een follow-me erachter (zonder kinderfiets) niet in de liften past, maar verder viel het me reuze mee.

Aw: Fietskar in de trein, betalen? 16 Mei 2010 14:36 #3253

• bosbesjes
Wij hebben steeds de fietskar afgekoppeld en als \"kinderwagen\" meergenomen. Dat is in alle treinen geaccepteerd. (NL, Frankrijk, Zwitserland, Italie, Oosterijk)In NL zeiden ze inderdaad dat dit eigenlijk niet meer mag.
De kinderfiets (20\") aan de FollowMe moesten we afkoppelen om in de treinen te krijgen en wordt gezien als een extra fiets. Dat het een tandem zou zijn pikte ze niet.

Aw: Fietskar in de trein, betalen? 26 Apr 2010 10:44 #3161

• Innie
Wij gaan deze zomer met de nachttrein naar Kopenhagen. Hiervoor hebben we een kaartje gekocht voor de fietskar. Deze was maar 12 euro, das niets in vergelijking met wat we voor onszelf moeten betalen. We konden de kar ook ingeklapt meenemen, maar dan moet ook de bagage dat in de fietskar zit uit de fietskar en meegenomen worden.
In Nederland hebben we de fietskar gewoon meegenomen in de trein. Voor een kinderwagen hoef je ook niet te betalen. Ik heb hier nog geen problemen mee gehad.

Aw: Fietskar in de trein, betalen? 27 Mrt 2010 20:52 #3050

• Sophie
in belgië betalen wij voor een fiets met fietskar de prijs van een tandem, waarschijnlijk is dat voor de folow-me net zo. Dat laatste zal ik binnenkort wel ontdekken.
  • Page:
  • 1
  • 2