Welcome, Guest

TOPIC: fietsen met kinderen in vietnam, cambodja en laos

Aw: fietsen met kinderen in vietnam, cambodja en laos 02 Apr 2010 09:37 #3080

• hilda
Hoi Sander,

Langs de kust en in het Mekong gebied is malaria vrij. Het klopt dat die andere landen dat niet zijn. We starten in Noord Vietnam en dan zijn we van plan om naar het zuiden te fietsen. We willen langs de kust fietsen, want daar is het redelijk vlak. Wij zullen tijdens deze drie maanden bekijken hoe we de route gaan nemen en of we uitstapjes maken naar andere landen. Ik zou graag wat tips horen van mensen die daar hebben gefietst.

Hilda
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen met kinderen in vietnam, cambodja en laos 30 Mrt 2010 08:58 #3065

• Sander
Chack even heel goed op malaria, volgens mij zijn deze landen niet 100% malaria-vrij. Laat je goed voorlichten en maak je eigen afweging.

Aw: fietsen met kinderen in vietnam, cambodja en laos 29 Mrt 2010 20:11 #3064

• hilda
Hoi Paula,

Bedankt voor de tip! We moeten inderdaad goed uitzoeken waar we ons wel tegen inenten en waar niet, want anders wordt je letterlijk lek geprik en slik je een kilo tabletten.
Hilda

Aw: fietsen met kinderen in vietnam, cambodja en laos 29 Mrt 2010 18:05 #3059

• Paula
We hebben wel gereisd in Azie, maar niet op de fiets. Een kennis van ons wel. Ik heb toen gehoord dat het verstandig is om je in te enten tegen hondsdolheid in verband met loslopende honden die weleens achter fietsers aan willen rennen en soms toehappen. Niet om je bang te praten hoor, maar volgens mij moet je deze vaccinatie vrij vroeg toedienen.

fietsen met kinderen in vietnam, cambodja en laos 27 Mrt 2010 23:24 #3052

• hilda
Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar van augustus tot november op fietsvakantie met onze kinderen van 6 en 8. De kinderen gaan al vanaf drie maanden mee op fiets- of op kano vakantie, dus die zijn al wel wat gewend. Nu gaan we echter drie maanden dus zoeken we het buiten Europa. Azie dat leek ons de ideale lokatie voor een hele andere cultuur. Vietnam, Cambodja en Laos staan op nummer een en Thailand en Maleisie staan op de tweede plaats. We verwachten ongeveer zo'n 1000 kilometer af te leggen, maar wij zijn zeer flexibel!! We nemen wel de tarp mee en klamboes, zodat we in geval van nood altijd onze eigen tent kunnen bouwen. De kinderen krijgen vakantiefietsen met 21 versnellingen. We zijn druk bezig met de voorbereidingen, maar ik zou graag wat ervaringen willen horen van andere mensen die in deze gebieden hebben gefietst. Misschien heeft iemand wel een goede tip

groetjes Hilda<br /><br />Bericht gewijzigd door: hilda, op: 2010/03/28 00:30