Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Miniroute in Bretagne

Aw: Miniroute in Bretagne 24 Jan 2006 14:50 #342

• Petra P.
Voie vertes zijn mooi en rustig, althans de stukjes die wij gefietst hebben, maar sommige kennen heel smalle hekjes bij elk (land-)weggetje dat je kruist. Op een gewone fiets betekent dat al heel vaak afstappen, als je een fietskar hebt zul je de hele handel er overheen moeten tillen, dan wordt een eindje fietsen al gauw een krachttoer. Geen idee hoe je er achter kunt komen of een voie verte wel of niet behekt is,

groet,

Petra P.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Miniroute in Bretagne 24 Jan 2006 10:28 #341

• dirk
Ken je de voies vertes in Frankrijk? over oude spoorbeddingen, dus niet heel stijl. Hoe het met campings ed zit weet ik niet, maar volgens mij is dat wel te achterhalen.

perso.wanadoo.fr/breizh.ski-roues/Textes/Circuit%20Morbihan.htm

www.randobreizh.com/VeloPromenadesEnBretagne.htm

www.randobreizh.com/VoiesVertesDeBretagne.htm

Verder nog een mooie route door Bretagne: www.fahrrad-tour.de/Bretagne/Bretagne.htm . Ik weeet niet of die heel zwaar is, maar het lijkt me dat je er een mooi rondje uit kunt halen (het geheel is wat ver denk ik ;) )

Aw: Miniroute in Bretagne 21 Jan 2006 19:36 #334

• Otto
Wij hebben langs het kanaal gefietst in de omgeving van Gouarec, dat was goed te doen en erg mooi. Je kan daar ook fietsen op de voormallge spoorbaan van het \"reseau breton\" (hoewel de verharding soms matig is, maar het is wel te doen). Volgens mij zou je langs die spoorbaan bretagne van oost naar west moeten kunnen doorkruisen. Reken buiten spoorbaan en kanaal op niet heel lange maar wel pittige hellingen
De zuidkust van Bretagne is veel vlakker, maar ook veel drukker en toeristischer.

Aw: Miniroute in Bretagne 21 Jan 2006 18:30 #331

• Petra P.
Hallo,

2 jaar geleden hebben wij de Cycletours reis in Bretagne gedaan, onze kids fietsten toen zelf. Die tocht was goed te doen, we kampeerden niet echt bij de boer maar meestal wel op overzichtelijk kleine campings. De route langs het kanaal is heel mooi maarrrr heel vaak karrespoor, als je een fietskar hebt lopen de wielen van je kar mooi door dat spoor maar moet je zelf over de hobbelige middenberm (heet dat zo?) fietsen. Ik heb erg te doen gehad met het gezin dat zo langs het kanaal hobbelde. Het landschap is heuvelachtig met niet veel lange of erg steile hellingen. De dorpjes en omgeving zij er mooi, de sfeer prettig. Het weer was matig toen wij daar in augustus reden, we zijn elke dag minstens één keer nat geregend en de laatste dag werkelijk weggespoeld. Maar goed, de zomer was toe overal treurig. En het mocht verder de pret nauwelijks drukken.

Goede reis!

Aw: Miniroute in Bretagne 21 Jan 2006 03:17 #326

• Marianne
Hallo Martin,

Wij hebben ook het plan om naar Bretagne te gaan. Op de site van Cycletours zagen we een omschrijving van een groepsreis (voor gezinnen) in het gebied. Niet dat we met een groep willen (jullie wellicht ook niet), maar het is wel een aardige inspiratiebron voor routes.

Verder hoor ik veel mensen over het kanaal in Bretagne, dat schijnt erg de moeite waard te zijn.
Wat wij ervan hebben begrepen is het een vlak gebied, ideaal dus als je niet te lang en ver wilt fietsen met de kinderen.

Maar we zijn er nog niet helemaal uit. Ik zal ook eens bij SNP neuzen voor ideeën, goede tip van je.

Marianne

Miniroute in Bretagne 21 Jan 2006 02:33 #324

• dulle
Hallo,
komende zomer willen wij in Bretagne gaan fietskamperen met de kinderen (ruim 3 en 1). Alleen voor de jongste is dat de eerste fietsvakantie. We willen de auto ergens achterlaten en \"daaromheen\" een tocht maken. Gezien de kids, steile heuvels etc zal het dagtempo niet boven de 40 km uitkomen, en we willen ook veel rust inbouwen (dagje niks, dagje boot, dagje trein tussendoor).

Weet iemand wat dan een goeie buurt is om te zijn? Liefst een buurt waar het \"kamperen bij de boer\" wint van grootschalige campings.

Tot nu toe heb ik een oude route uit de Op Pad maar die is veel te sportief, en ik zou de route van de SNP-travelkidsreis in Bretagne kunnen nafietsen, of het kanaal van Nantes naar Brest.

Alvast bedankt, Martin.
  • Page:
  • 1
  • 2