Welcome, Guest

TOPIC: België: fiets met de trein mee.

Aw: België: fiets met de trein mee. 06 Jun 2010 19:10 #3343

• Claar
Hoi Marc,

Ik heb alleen ervaring met het laatste traject, van Dinant, via Brussel naar Nederland. In de stoptreinen van Dinant kon je je fiets meenemen. Aam het begin (of het eind) van de trein was een speciaal fietscoupetje. Ik weet eerlijk gezegt niet of het groot genoeg is voor 5 fietsen... Dinant is wel het beginstation dus dat geeft je genoeg tijd om in te laden.
Ik zou in Brussel niet overstappen op het centraal station want dat is erg hectisch omdat de trein daar maar kort stopt. Het beste is Brussel Zuid omdat dat weer het beginpunt is van de trein. Die trein heeft volgens mij een ruime fietscoupe waar jullie wel inpassen.

Veel plezier!
groet,
Claar
The administrator has disabled public write access.

België: fiets met de trein mee. 03 Jun 2010 19:46 #3323

• kalevala
Hoi, we zijn benieuwd naar ervaringen met het vervoer van fietsen in Belgische treinen. We willen van Nederland naar Frankrijk langs de Maas fietsen tot aan Charleville de Mezieres. Dan met de regionale trein terug naar Givet, een stukje fietsen naar Dinant. Vandaar zijn er rechtstreekse treinen naar Brussel en dan ben je ook zo in Nederland.
Met name voor het binnenlands verkeer zijn we benieuwd naar ervaringen. We hebben 5 fietsen en een kar bij ons.
Alvast bedankt !

Marc
The administrator has disabled public write access.