Welcome, Guest

TOPIC: Fietsen in Uganda

Aw: Fietsen in Uganda 09 Jun 2010 06:48 #3360

• Roel
Beste Sandra,

Dat contact loopt inderdaad en op korte termijn hoop ik te horen of daar wat uitkomt. Dat zou natuurlijk prachtig zijn, want volgens mij is het een geweldig land om te fietsen. Al dan niet met kinderen.
Ik hou je op de hoogte!
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsen in Uganda 08 Jun 2010 20:05 #3358

• sandra
Hallo Roel,

Ha, het wordt wellicht dus toch Uganda? Heb je contact gehad met degene waarover ik jou had gemaild? Wij dus nog geen ervaring, maar hopelijk na zomer 2011 wel. Ons plan is om een maand in het zuidwesten rond te fietsen. Onze jongens zijn dan 9 en 14 jaar. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet en veel plezier met de voorbereidingen.

Sandra

Aw: Fietsen in Uganda 08 Jun 2010 07:13 #3355

• Roel
Ha, die 'ingang' had ik reeds opgestart! Maar ik hoop ook via deze weg nog het e.e.a. te weten te komen. Toch bedankt voor het meedenken. ;)

Aw: Fietsen in Uganda 08 Jun 2010 06:52 #3354

• reichbus
Hoi Roel,

Je zou even kunnen kijken op het forum van www.wereldfietser.nl en evt. daar ook nog je vraag stellen.

Succes met de voorbereidingen.

Ingrid B.

Fietsen in Uganda 08 Jun 2010 05:28 #3353

• Roel
In de kerstvakantie van 2010 wil ik met mijn gezin (kinderen dan 12 en 10) een fietstocht maken langs en in de buurt van het Victoriameer in Uganda. Inmiddels heb ik ter plekke wat contacten weten te leggen, maar ik wil ook weten of er ouders zijn die een dergelijke tocht al eens hebben gemaakt. En of zo'n tocht aan te raden is, uiteraard...De opzet is om zo'n 50 km per dag te fietsen, te overnachten in dorpen en de rustdagen te benutten om 'iets te zien'. De tocht mag alles bij elkaar zo'n 14 dagen duren.
Van 'iedereen' hoor ik dat Uganda een prachtig land is, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat je er ook prachtig met kinderen kunt fietsen. Overigens zijn alternatieven ook welkom, want ik pin me niet onmiddellijk vast op Uganda. En oh ja, over de tocht moet ik uiteindelijk een artikel schrijven. Dus het is wel de bedoeling dat andere ouders het zonder al te veel problemen na kunnen doen.
Nu, ik hoop enkele reacties te ontvangen en wellicht in contact te komen met andere ouders. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,

Roel van den Eijnde
Freelance journalist