Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Paalkamperen

Aw: Paalkamperen 14 Mei 2012 15:59 #4586

• Sander
NTKC moet je lid van zijn en dat lidmaatschap is weer een stuk duurder dan SVR of stichting natuurkampeertereinnen. Daarnaast is het aantal beschikbare tereintjes dat je met het lidmaatschap op NTKC erbij krijgt beperkt tov een alternatief zoals stichting natuurkampeertereinnen. Dit gezegd hebbende wil ik je uiteraard niet tegen houden want het zijn wel prachtige tereintjes
The administrator has disabled public write access.

Aw: Paalkamperen 15 Feb 2012 10:13 #4369

• Paula
Een alternatief voor SBB of PKP is wellicht de terreinen van de Nederlandse Tent Kampeer Club. Zie www.ntkc.nl Wij hebben vorig jaar proefgekampeerd bij Appelscha en dat was een prachtig terrein. Rustig, eenvoudig, natuurlijk, maar wel een douche, kraan en wc.

Aw: Paalkamperen 25 Jan 2012 20:29 #4360

• Andrei
We hebben al een paar keer gekampeerd (in NB) op dit soort terreinen. Als je van wildkamperen houdt is het beste wat je hier in NL kan krijgen (als je binnen de wet wil blijven).Als je kennis met wildkamperen wil maken maken, zijn de PKP's de juiste oplossing binnen handbereik.

We (ouders met 4 kinderen nu in de leeftijden van 9, 7, 5 en 2) hebben gestaan op de volgende PKP's:
- Alblaserbos
- Avelingen
- Chaamsebossen 1
- Donkse laten
- Linie van de Munnikenhof
- Linie van den Hout
en deze zomer hopen we te gaan naar Gooren en Krochten onderweg naar Parijs.

Als je goed voorbereid ben (alles bij je) en is niet te druk (Avelingen is altijd vol bv) is de avond van je leven. De kinderen vermaken zich enorm met dat water en in de omgeving, als je de wijn niet vergeten bent - ga je ook ervan genieten. Het is goed, maar niet voor te lang. Na 2 nachten op dit soort PKP's ga je de douche missen en de andere faciliteiten die je op een gewone kamping hebt. Als je meer wil weten laat het me weten.

Aw: Paalkamperen 18 Jun 2010 08:18 #3394

• Sander
natuurkampeerterreinen zijn geweldig voor kids. Sommige hebben wat speelgelegenheid en anderen weer niet. Maar geen van allen zijn het caravanparken. Prachtige terreintjes om tussen te trekken.

Maar ik zou niet schromen daar een PKP tussen te doen her en der. In het najaar laatst nog met de ids gekampeerd bij de paal aan het Hollandsdiep. Echt een prachtige lokatie, mooi veldje en heerlijk uitzicht en daarom zeker aan te raden.

Het is gewoon een kwestie van een beetje weten wat je kunt aantreffen op bepaalde PKP.

Op de hoogstraat was ik nog afgelopen winter. Deze PKP heeft behoefte aan onderhoud, veel is weer begroeid geraakt (veel struiken, welliswaar zonder bladeren in de winter). Maar opzich is het ook een mooie.

Aw: Paalkamperen 18 Jun 2010 07:25 #3393

• gios
Voor een nachtje is het prima te doen. Onze kinderen vinden het wel een avontuur, zo primitief kamperen. Maar daarna verlangen ze toch wel weer naar ander vertier. Wij wisselen dus af. Vaak overnachten op normale campings en zo nu en dan een 'gat in de grond' plek.

Aw: Paalkamperen 17 Jun 2010 17:35 #3392

• guidoscm
Ik heb er wel een een gedaan: Paal Hoogstraat .
(utrechtse heuvelrug)
Toen nog zonder zoon.

Ik zou er nu met onze zoon van 2 niet zo snel gaan staan, deze plek heeft alleen een waterpomp, dat is wel erg afzien.

Eind april wel natuurkampeerterreinen bezocht, dat is er net tussen in.

guido
  • Page:
  • 1
  • 2