Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Paalkamperen

Aw: Paalkamperen 14 Jun 2010 14:10 #3381

• Sander
Een speeltuin is idd altijd succes, maar opzich kunnen kleuters en dreumessen zich ook prima vermaken met wat er om hun heen te vinden is. Een dagje kamperen zonder speeltoestellen kan ook geen kwaad. Het is juist leuk de kinderen aan te leren dat het iedere keer weer een verassing is wat er wel of niet aanwezig zal zijn. Zo leren ze ook te spelen met de omgeving en wat die hen te bieden heeft (er is altijd wel wat om mee te spelen mits je tegen van viese kleding kunt)
The administrator has disabled public write access.

Aw: Paalkamperen 14 Jun 2010 11:37 #3380

• Judith
Hmm, misschien is het dan nog niet zo'n goed idee om dit te doen met een kleuter en dreumes. Die vinden een speeltuin toch wel fijn.
Waarschijnlijk gaan we dan naar www.wscvlietland.nl/
Het Geertje is een geitenboerderij en daar willen we eigenlijk niet meer heen (we eten veganistisch).
We fietsen wel langs de PKP, dus als ik er aan denk kunnen we wel even kijken hoe het er nu uitziet.

Aw: Paalkamperen 14 Jun 2010 10:45 #3379

• Sander
Even de archieven nagekeken... Najaar 2008 was PKP Leidschendammerhout een grote boetseer workshop. M.a.w. er was geen graspriet te herkennen alleen veel klei en grote sporen van onderhoudsmachines. Wellicht even verstandig om te bellen met SBB en te vragen naar de staat van de PKP. Een beller is sneller...

En als je het weet ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige staat.

Aw: Paalkamperen 14 Jun 2010 10:09 #3378

• Sander
Ik ken het terreintje bij Leidschendam niet persoonlijk, ik ben er nog niet geweest. Wellicht is het verstandig om eerst eens te kijken.

PKP's kunnen noagl eens verschillen qua beschikbare tent-opzet ruimte. Gezien de regels moeten er altijd 3 kleine trekkerstentje moeten passen. Maar soms zijn ze zo krap dat het lastig wordt daar bijvoorbeeld een Birdland Multi Nova neer te zetten (3 kleine losse lukt best wel maar één multi Nova niet)

Qua voorzieningen heb je werkelijk niets, behalve dan wellicht een pomp. Dit water moet je filteren of koken. Gaat op zich prima als je dat niet eng vind of gewoon voldoende water meenemen.

PKP zijn wel avontuurlijk! Leuk voor de wat oudere kinderen die eigenlijk al uit de speeltuin gegroeid zijn. ook voor heel jonge kinderen die nog geen behoefte aan een speeltuin hebben is het ook prima te doen.

Van de ander kant is er in de buurt op fietsafstand ook een andere leuke terugval opties die je kan pakken als de PKP je tegen valt qua ruimte.

1. de SVR camping kaasboerderij Rustdam
2. Kinderboerderij het Geertje

Je kan ze zien op de kaart:
www.communitywalk.com/map/14583

Paalkamperen 11 Jun 2010 20:13 #3368

• Judith
Heeft er iemand ervaring met paalkamperen met kinderen? Ik zag dat er in het Groene hart (bv bij Leidschendam) een paalkampeerterrein is. Is dit te doen met kleine kinderen? Of kunnen we beter toch een gewone camping zoeken?
  • Page:
  • 1
  • 2