Welcome, Guest

TOPIC: noordkaap?

Aw: noordkaap? 18 Aug 2010 10:55 #3560

• Claar
Wij hebben vorig jaar een deel gedaan van de route naar de noordkaap. Het deel van Steinkjer naar Bodo. Dat stuk is prima te doen. Je fietst over kustweg 17 (zie www.kystriksveien17), een rustige weg met vaak een pondje. Ik vond het, zeker door de overtochten, een zeer afwisselende tocht.

Je kunt overwegen om stukken met de boot te doen als het te ver wordt (of zijn jullie erg streng in de leer?). De hurtigruten is een veerdienst langs de noorse kust van Bergen naar de Noordkaap en verder. Volgens mij varen de boten elke dag en je kunt je fiets vast meenemen.

groet,
Claar
The administrator has disabled public write access.

Aw: noordkaap? 05 Aug 2010 09:28 #3530

• Lien
Dat het erg ver is en zo weten we. Toch wil ik een poging wagen, mogelijkheden genoeg. Denk zelf aan route door zweden. Ofwel naar de noordkaap fietsen, ofwel eerst met auto of zo naar de noordkaap en dan terug naar huis fietsen. Moet kunnen in ruim 6 weken. Zal idd mentaal soms wel zwaar zijn....

Aw: noordkaap? 02 Aug 2010 19:07 #3522

• March
Hoi, geen ervaring met fietsen naar de Noordkaap, maar ben er wel bijna per auto (lift), bus en trein geweest. Ik kan wel dit zeggen, en effectieve noordkaapfiesters mogen mij tegenspreken, dat is wel verrekt ver, door een landschap dat nu niet meteen prijzen gaat winnen door afwisselendheid. 600km langs bossen en meren langs grote wegen (is daar iets anders dan de E6?) met slechts om de 100-150km een dorpje van betekenis...

noordkaap? 02 Aug 2010 10:47 #3513

• Lien
Heeft iemand ervaring met het fietsen naar de noordkaap met kinderen?? Ik wil dit in 2011 doen met zoon van 13. Is nu alleen nog een plan, graag tips en advies om dit uit te voeren.