Welcome, Guest

TOPIC: Bornholm

Aw: Bornholm 02 Sep 2010 20:44 #3605

• Silvie
Wij hebben in 2008 langs de Duitse oostzeekust gefietst en daarbij ook een rondje over Rügen gefietst. Een verslag van deze vakantie is te vinden bij de reisverhalen. Wij vonden Rügen erg de moeite waard en dan vooral de zuidoosthoek. Wij waren er in juli. De eerste helft van juli was reserveren van campings echt niet nodig. De tweede helft werd het wel flink drukker, maar onze ervaring is dat je met de fiets toch eigenlijk altijd wel terecht kunt.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Bornholm 02 Sep 2010 20:04 #3604

• Margalith
Wij zijn met de auto naar het schiereiland Rugen gereden. We hebben eerst een nacht op een kleine camping is Stralsund gekampeerd nadat we de file ontvlucht waren. Die file schijnt daar standaard te staan tijdens de zomerperiode omdat het van 4 baans naar 2 baans met veel stoplichten gaat.
Als je op Rugen wilt overnachten, raad ik je wel aan om van te voren te reserveren want de campings zijn er erg vol. Camping Meier ligt het dichtst bij de haven.
Wij hebben de boot van sassnitz naar Ronne genomen. Het langparkeren kost maar 12 euro!
Op Bornholm liggen de campings op korte afstand van elkaar. Wij zijn het eiland rondgefietst tegen de klok in.
Vanaf Ronne hebben wij daarna de boot naar Ystad genomen. Als fietser is het niet nodig om te reserveren.
In Zweden liggen de campings een stuk verder uitelkaar. De etappes lagen tussen de 40 en 50 km. Wij hebben een rondje Ystad-Sjobo-Lund-Malmo-Trelleborg gedaan. Vanuit Malmo zijn we een dagje naar Kopenhagen geweest met de trein. De eerste etappe in Zweden was erg heuvelachtig voor onze kinderen (net 6 en 7). Daarna werd het gelukkig beter.
Vanaf Trelleborg hebben we weer de boot naar Sassnitz genomen.
Al met al kijken wij terug op een super vakantie. Maar dat kwam ook zeker door het prachtige weer dat we dit jaar mochten hebben!

Aw: Bornholm 31 Aug 2010 20:13 #3601

• kalevala
Dag Margalith, dit is interessant. We hebben dit jaar langs de Maas gefietst in Frankrijk en Belgie.
Ik had het idee om de volgende keer mogelijk dan die kant op te gaan. Het schijnt een mooi eiland te zijn.
Mijn vraag is hoe jullie daarheen zijn gegaan, met de trein of auto ?
En het stukje Zweden, hoe moet ik dat zien? Ben dan ook benieuwd naar jullie terugreis......
Mijn idee is om met de trein naar Stralsund te gaan, via Rügen naar Bornholm te gaan, daar een weekje rondfietsen, dan via Zweden naar Kopenhagen en dan met de nachttrein terug....
Vele groeten van Marc<br /><br />Bericht gewijzigd door: kalevala, op: 2010/08/31 22:14

Bornholm 31 Aug 2010 06:51 #3599

• Margalith
Wij zijn deze vakantie op het Deense eiland Bornholm wezen fietsen (Ligt onder Zweden en bereikbaar met de boot vanaf de haven van Sassnitz in Duitsland).
Ook echt een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen of kinderen die voor het eerst zelf fietsen. Ik geloof dat we wel met 5 fietsgezinnen de boot opstapten.
Hier en daar wel eens een heuveltje of klimmetje maar omdat het eiland maar klein is liggen de campings niet ver van elkaar. En daarbij heel veel strandjes om te zwemmen. De campings hebben allemaal een keuken waar je mag koken. Vaak ook een koelkast om je verwaren bewaren, barbeques voor openbaar gebruik en fijne speeltuinen voor de kinderen.
Wij zijn daarna nog met de boot overgestoken naar Zweden en hebben daar nog een stuk gefietst. Maar Bornholm vonden wij helemaal top!

Bericht gewijzigd door: goudje0, op: 2010/08/31 08:54<br /><br />Bericht gewijzigd door: goudje0, op: 2010/08/31 08:57
Attachments: