Welcome, Guest

TOPIC: follow me

Aw: follow me 27 Feb 2006 17:34 #401

• sandra
Tijdens de Fiets- en Wandelbeurs sprak ik met iemand die ook de Follow Me gebruikte voor fietsvakanties. Hij vertelde dat de bevestiging (deels) uit klitteband bestaat. En dat gaat na veel kilometers blijkbaar uitrekken of kapot. Met hulp van de fietsenmaker hadden ze het klittebanddeel vervangen door wat anders, en dat voldeed wel voor de lange afstanden.

Of trouwens alleen de Burley Picolo qua stabiliteit voldoet, zou ik niet zondermeer kunnen zeggen. Het aanbod is enorm gegroeid de laatste jaren, en de meeste modellen zijn NIET getest door bijvoorbeeld de Fietsersbond. De meeste fietsenwinkelshebben 1 of 2 modellen in hun assortiment, en hebben helaaas geen (of nauwelijks) kennis van wat er nog meer beschikbaar is. De meest stabiele aanhangfiets is overigens zonder twijfel de Hase Trets (met twee wielen, vandaar). Zie 'overzicht aanhangfietsen'!

Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: follow me 27 Feb 2006 16:34 #400

• filip mertens
wij hebben de follow-me pas gekocht bij een dealer in belgië, om onze twee jongens van 4 en 6 te kunnen vervoeren. het installeren vergt wel even tijd, maar eenmaal klaar heb je een solide koppeling. aan- en afkoppelen gaat vrij vlot. onze fietshandelaar wees op de instabiliteit van vele aanhangfietsen; alleen de burley piccolo zou voldoende stabiliteit bieden, maar die is niet alleen stukken duurder dan de FM, maar biedt ook niet de mogelijkheid om nog een kinderstoeltje achterop te monteren. alles in acht genomen is de FM dan een uitstekend compromis.
wij beklagen ons de aanschaf dus niet.
mvg,
filip

follow me 10 Feb 2006 19:38 #367

• Paul Roerbag
Wie heeft ervaring met het follow me systeem ter bevestiging van een kinderfiets aan een ouderfiets.

Wij zijn voor onze zoon van 5 op zoek naar een oplossing na de fietskar. Een aanhangfiets ziet hij niet zitten en een trailgator lijkt mij te instabiel.

mvg,

Paul Roerbag