Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Treinreis Italie Zwitserland

Fietsvakantie Zwitserland Italie 02 Feb 2011 20:36 #3812

• Martin
Heeft iemand ooit de Simplonpas gefietst?

Ons plan is om komende zomer vanaf Bern te fietsen volgens Benjaminse via Kandersteg, Brig, naar Italië.
Nou vraag ik me af of het te doen is om met kinderen de Simplonpas te fietsen. Uiteraard is de trein een prettig alternatief, maar de kick lijkt groot..

Onze oudste is dan 8 en heeft vorig jaar pittige heuvelervaring (ook pijnlijke) opgedaan in het Sauerland.
Onze jongste is dan 6 en zal dan nog worden aangehaakt op de follow-me. Beiden dragen uiteraard een helm en weten intussen hoe te dalen: achter papa of achter mama.

De klim mag de hele dag duren wat mij betreft.
Is dit te doen? Gemiddelde stijging is 5% lees ik, max 9%.
Of is het er te druk? We reizen in juli, zal doordeweeks zijn.

Via het wereldfietser.nl forum begrepen dat het wel op zondagochtend moet, dan is het rustig.

Ben benieuwd..<br /><br />Bericht gewijzigd door: Martin, op: 2011/02/06 20:53
The administrator has disabled public write access.

Aw: Treinreis Italie Zwitserland 31 Jan 2011 23:46 #3809

• Sander
Toch vreemd ik heb 'm in twee keer via de hoofdpagina www.db.de, de tweede klik was even de juiste halte plaatsen aangeven uit lijsten van keuzes:

reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?l...mp;rt=1&OK#focus<br /><br />Bericht gewijzigd door: Sander, op: 2011/02/01 00:48

Aw: Treinreis Italie Zwitserland 31 Jan 2011 20:16 #3808

• Martin
@Sander,
Exacte traject is Baveno naar Bern.

Ik vond bij de Deutsche Bahn ook altijd wat ik zocht maar deze keer dus niet. Googlen leverde nog plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=b-rail op en die deed het in een keer helemaal goed.

Aw: Treinreis Italie Zwitserland 28 Jan 2011 18:18 #3804

• Claar
Uiteindelijk kom je op de dezelfde site terecht. De link van de treinreiswinkel brengt je alleen direct waar je moet zijn , dus die vind ik makkelijker.

Aw: Treinreis Italie Zwitserland 28 Jan 2011 08:36 #3801

• Sander
Verbaast me dat je er nog uitkomt met die NL internationale reisplanner.Meestal kom je niet verder met die planner dan de interregionale treinlijnen. Ik ga altijd voor de Deutsche Bahn planner, die is echt super tot op lokaal vervoersniveau toe.

Aw: Treinreis Italie Zwitserland 27 Jan 2011 15:12 #3799

• Claar
Via de treinreiswinkel zie je een link voor de iternationale reisplanner. Daar kun je ook aangeven of je je fiets mee wilt nemen. Ik heb even gekeken en het kan wel maar je moet twee keer overstappen. Makkelijkste is om de reis Milano - Bern in te typen. Dan kun je bij tussenhaltes zien waar de trein stopt langs het lago maggiore. Ik zag dat je bijvoorbeeld in Stresa op kunt stappen.

Je kunt ook via Locarno reizen als je langs het meer omhoog fietst (ik weet niet hoe je fietsroute precies loopt).

Fiets in Italie en Zwitserland op de trein is meestal prima te doen. In Italie zijn ze vrij relaxed en in Zwitserlan is er meestal veel ruimte.

groet,
Claar
  • Page:
  • 1
  • 2