Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: avontuurlijke route Denemarken

Aw: avontuurlijke route Denemarken 20 Jun 2011 14:50 #4154

• arie
Dat boekje boekje koop je dus bij de fietsvakantiewinkel
The administrator has disabled public write access.

Aw: avontuurlijke route Denemarken 20 Jun 2011 09:43 #4153

• gios
Hier staat de duitse vertaling van do's en dont's van de 'vrije' overnachtingsplaatsen.
Ik zou niet weten waar je het boekje moet kopen, maar misschien bij het Deens verkeersburo?
Fietskaarten verkopen ze daar wel.

http://www.visitdenmark.com/holland/nl-nl/menu/turist/inspiration/actief-en-natuur/fietsen/fietsenindenemarken<br /><br />Bericht gewijzigd door: gios, op: 2011/06/20 12:55

Aw: avontuurlijke route Denemarken 19 Jun 2011 23:46 #4152

• Sander
Er zijn ook best wel veel 'avontuurlijke' kampeerplekken die niet bij een particulier zijn en eigenlijk volledig onbeheerd. Als het goed is staan deze ook in dat eerder genoemd boekje.

Verder heb je gebieden (meestal bos) waar je echt vrij in mag bivakeren, dus waar je maar zin hebt en uiteraard de boel weer netjes achterlaat. Die staan niet in het boekje als ik me niet vergis.

Dit is bij mijn weten de meest uitgebrebeide site met dergelijke plekken:

udinaturen.naturstyrelsen.dk/UdINaturen/...howtype=3&Id=704

Zelf ben ik bezig om de heerweg - haervejen met mijn kids af te gaan lopen. Er is ook een fietsvariant. het enige wat ontbreekt in het recept zijn wellicht de pontjes.

Aw: avontuurlijke route Denemarken 16 Jun 2011 22:00 #4145

• gios
babs de haas schrijft:
kijk kleine eilandjes, daar word ik nieuwschierig naar. Met de boot over of zit dat allemaal met bruggen aan elkaar verbonden??

We zijn nog nooit richting Denemarken geweest maar wat moet ik me van het weer voorstellen??

Babs
Naar alle eilandjes gaan boten;) Leuke van al die eilandjes is dat ze allemaal een eigen karakter hebben. Op sommige mag je niet met de auto komen en dat is voor ons fietsers wel erg prettig. Zwemmen is er erg aangenaam: kraakhelder water en niet koud.

Het weer is \"Hollands\" dus als het je niet bevalt, gewoon een dag blijven en dan is er ander weer.
Kijk ook eens hier.

Aw: avontuurlijke route Denemarken 16 Jun 2011 21:04 #4143

• arie
Wij zijn nu al een aantal keer in Denemarken geweest. En elke keer hebben wij het er erg naar ons zin gehad. Als wij aan de kinderen vragen waar ze naartoe willen op vakantie, dan zeggen ze altijd Denemarken. Denemarken heeft een goed fietsroute netwerk. Er zijn een aantal landelijke fietsroutes en veel regionale routes. Deze routes staan zeer goed ingetekend op de fietskaarten De landelijke fietsroutes zijn ook goed bewegwijzerd.
Bij het deens verkeersbureau kan je een kaart krijgen waarop heel Denemarken staat, de landelijke fietsroutes en alle Deense officiele campings. Dit zijn vaak zeer luxe campings en bijna alle campings hebben kookgelegenheid. Over het algemeen zijn deze campings ook vrij prijzig. Maar wat ook erg leuk is, is het boekje overnatning in et fri. In dit boekje, verkrijgbaar bij de fietsvakantiewinkel, staan een heleboel particuliere adressen waar je alleen mag kamperen als je wandelt, fietst, kanoot of te paard bent. Dit zijn heel wisselende adressen. De ene keer sta je bij mensen in de tuin, een andere keer bij een jachthaventje en de volgende keer is het vergelijkbaar met een nederlandse paalcamping maar dan wel met een wc. Voor het kamperen betaal je maximaal 20 kronen per persoon per nacht. Het boekje is in het deens maar daar kom je wel uit en denen zijn zeer behulpzaam. Wij wisselde deze adressen met gewone campings af. Ik zou ook eens op de site van het deens verkeersbureau kijken. Hierop staat veel informatie en kan je een beetje kijken welke streek je erg leuk lijkt om te fietsen. Wij zijn op jutland geweest, op funen, op sjealand en op de eilanden onder sjealand. Elk stuk heeft wel wat. Overal is het rustig om te fietsen en onze ervaring is dat Denen erg goed uitkijken voor fietsers. Rond Kopenhagen wordt het drukker. Maar Kopenhagen kan je heel gemakkelijke met de trein bereiken, dus als je dat wilt kun je beter 20 km onder Kopenhagen op een camping gaan staan.
Dan heb ik nog een tip. Deze tip heb ik gekregen van een deens meisje wat ook op fietsvakantie was in haar eigen land. Buiten de dorpen staan kerken met eromheen een begraafplaats. Naast de kerk staat meestal ook een gebouwtje. In dit gebouwtje bevinden zich meestal toiletten, waar vrij toegang toe is. Denen gebruiken deze toiletten ook als ze onderweg zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel plezier met voorbereiden

Aw: avontuurlijke route Denemarken 16 Jun 2011 18:40 #4140

• Motomarz
Kwa landschap en weer lijkt het veel op Nederland,
met hier en daar uitzonderingen natuurlijk.
Aan de westkant leuke (wadden)eilanden (bootjes).
Alleen Romo is met een dijkweg bereikbaar.

Legoland natuurlijk.

Goede campings, in hoogseizoen met goed voorziene
zelfkookkeukens.
Trekkershutten op elke camping.
En aardige mensen.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Motomarz, op: 2011/06/16 20:41
  • Page:
  • 1
  • 2