Welcome, Guest

TOPIC: fietsen met 11-jarige zoon

Aw: fietsen met 11-jarige zoon 04 Jan 2013 13:42 #5304

• Sander
Hier kan je kijken voor een beginnetje met mogelijkheden als precies weet waar de route loopt.

www.communitywalk.com/14583
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen met 11-jarige zoon 03 Jan 2013 17:31 #5300

• Sanderruben
ha
ik ben Sander (41jr) en ga met mijn zoon Ruben in de meivakantie een rondje Drenthe doen. Ik zag al een mooie hunebeddenroute van 292 km.
Wie heeft overnachtingstips langs deze route?

Met wie zou ik kunnen bellen voor tips?

Sander

Aw: fietsen met 11-jarige zoon 28 Jun 2012 05:38 #4802

• Marc
Als je in Nederland gaat fietsen en niet met een organisatie mee wilt, wil ik je absoluut aanraden om Natuurkampeerterreinen op te zoeken. Je staat daar veel tussen andere trekkers en de kans is groot dat je zoon iemand tegenkomt die ook op zoek is naar een (tijdelijk) speelkameraadje.

Aw: fietsen met 11-jarige zoon 18 Jun 2012 07:53 #4736

• Marijnje
Onze zoon van 11 vindt fietsvakantie het leukste wat er is. Ik denk dat het goed is om een keer een 'oefenweekend' te doen om te kijken hoe leuk jullie zoon het vindt.

Tips die ik je kan geven:
- stop iedere 10 kilometer om eten in je kind (mueslirepen, krentebollen etc) te stoppen, waar je zelf op je vetvoorraad nog even vooruit kan, merken wij dat onze zoon zich echt leeg kan fietsen en dan ineens moedeloos kan zijn, 4 krentenbollen verder is er dan weer niets aan de hand.

- een eigen kilometer teller is erg goed (zeker als het ook de enige kilometerteller is)

- koop goede fietskleding

- maak hem onderdeel van het plan, samen route uitstippelen

Zelf zou ik helemaal gek worden van georganiseerd fietsen. Maar dat is persoonlijk.

fietsen met 11-jarige zoon 05 Jun 2012 20:43 #4667

• José Boone
Ik ben van plan om met onze 11 jarige zoon te gaan fietsen in de zomervakantie. Kan in Nederland, Duitsland, België. Glooiend landschhap is oké. Bergen, nee. Liefst in georganiseerd groepsverband zodat hij ook met leeftijdgenoten kan optrekken. Ik hoor graag ervaringen en suggesties van andere ouders en (11-12 jarige) kinderen.