Welcome, Guest

TOPIC: Route Zwitserland haalbaar?

Aw: Route Zwitserland haalbaar? 13 Jun 2012 19:11 #4701

• Silvie
Of een route haalbaar is, is natuurlijk van persoon tot persoon verschillend. In Zwitserland heb je sowieso natuurlijk redelijk wat kracht in de benen nodig met een fietskar en een aanhangfiets. Als je de zwitserse website bestudeert, kun je goed inschatten hoeveel hoogtemeters er in de route zitten en hoeveel van de route onverhard is.

Wij hebben vorig jaar de Inn-radweg gefietst van Maloja (oorsprong Inn) tot bij Innsbruck. Volgens de zwitserse website is dit een middelzware route, in principe stroomafwaarts. Maar er zaten toch behoorlijk veel hellingen in. Wat het zwaar maakte, was dat bij veel hellingen de weg ook nog onverhard was. En dat was met een aanhangfiets erachter niet gemakkelijk. Ofwel het voorwiel van de fiets kwam omhoog, of het achterwiel slipte. Dit maakte het klimmen best pittig. Een verharde weg omhoog is (met genoeg kracht in de benen) best te doen met een aanhangfiets, maar onverhard is het veel zwaarder.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Route Zwitserland haalbaar? 13 Jun 2012 19:01 #4700

• guidoscm
Wij hebben vorige jaar een stuk van de AAre route gereden.
het meeste vonden we prima te fietsen (gefietst met fietskar).

Als je een gpstrack hebt kan je deze goed in google earth nalopen, je kan dan redelijk zien of de weg over de pass loopt of door een dal.

Route Zwitserland haalbaar? 13 Jun 2012 16:30 #4699

• Marieke
Hoi allemaal,

We willen deze zomer van Zuid-Duitsland naar Zwitserland gaan fietsen. Nu heb ik op de site www.veloland.ch routes gevonden, die ons keurig naar onze bestemming brengen...Hiervoor heb ik de Obstgartenroute, Thurroute, Rheinroute en Graubündenroute gecombineerd.
Het enige wat ik dus heel moeilijk te beoordelen vind, is in hoeverre deze route haalbaar is qua klimmen. We fietsen met een aanhangfiets en een fietskar.
Hoe kan ik inschatten of mijn route haalbaar is? Ik vind het niet erg om af en toe een stukje te moeten lopen, maar als het halve dagen word, dan kan ik beter op wandelvakantie dan fietsvakantie...;)

Iemand tips?

Alvast bedankt....Marieke