Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Fietsen langs de Drau

Aw: Fietsen langs de Drau 07 Dec 2012 13:49 #5247

• Esther G.
Wij (ouders, 3 kinderen van 2, 6 en 8) hebben afeglopen zomer ook langs de Drau gefietst en dit is goed bevallen. Wij waren ook enthousiast geworden door de verhalen van Silvie. Wij hebben tot Villach gefietst.
Wij vonden de camping in Berg in elk geval een aanrader. Het viel ons ook mee qua drukte, we waren in het hoogseizoen en meestal was er nog wel plek op de campings.
Wel zijn wij in het traject na Tahl ernstig overvallen door slecht weer, waardoor de route ook op 3 plekken was weggeslagen!!! Dus wees alert op slecht weer en regen, dan is het best gevaarlijk.
Voor meer tips of een reisverslag mag je me altijd mailen.

Groetjes
Esther
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsen langs de Drau 05 Jul 2012 08:05 #4822

• Sander
@ Femke,

Hé erg leuk overzicht van campings! Ik bezit toevallig een Garmin systeem ook op de PC dus ik kon hier wel wat mee. Wat me wel opviel is dat je erg op moet letten of de campings in sommige landen beperkt zijn in toegang voor alleen clubleden. Meestal wordt bij zulke sites wel de CCI kaart geaccpeteerd en kan je er ook zonder lokaal lid te zijn erop maar deze wordt niet meer uitgegeven door de ANWB die hebben nu een eigen concurerend kaartsysteem op de markt gezet die wellicht beperkter (vooralsnog) werkt.

Kortom altijd even op internet de camping terug proberen te traceren en kijken of er speciale voorwaarden zijn qua toegang tot zo'n camping.

Aw: Fietsen langs de Drau 04 Jul 2012 09:59 #4821

• Silvie
Beste Babs,

Wat leuk dat je enthousiast bent geworden door een verslag op de website. Het verslag van de tocht langs de Drau heb ik geschreven met het idee anderen ook enthousiast te maken. Leuk dat dat gelukt is. Als je nog vragen hebt over het stuk dat wij hebben gefietst, mail dan gerust.

Toen ik gaandeweg onze tocht de kaart nog een keer goed zat te bestuderen, bedacht ik dat het misschien ook wel heel leuk was geweest om maar tot Villach te fietsen en daarna langs de Gail weer in westelijke richting terug te fietsen. Dat is ook een prachtig dal (hebben we ook wel eens gekampeerd). Aan het eind van het dal scheidt alleen een pas je dan nog van de begincamping (waar wij onze auto hadden staan). Mijn man fietst graag passen en had dan gemakkelijk de auto kunnen gaan halen.Misschien is dit voor jullie ook wel een idee. Wij vonden het stuk tot Villach trouwens ook het mooist. Na Villach werd het dal breder en de Drau rechter.

Aw: Fietsen langs de Drau 03 Jul 2012 20:42 #4820

• femke
Heb je al op www.archiescampings.eu/ gekeken?

Aw: Fietsen langs de Drau 03 Jul 2012 19:33 #4819

• babsdehaas
Sander we hadden dat al geprobeerd, alleen nog niet camping in het sloveens. Maar helaas leverde ook geen resultaten op.

Claar ik denk dat we dan ooit een vakantie gewoon aan Slovenie gaan wijden. Het zag er wel heel stoer uit op jullie site. We hebben namelijk maar 2 tot 3 dagen in Slovenie. We moeten op de terug weg nog langs Legoland in Duitsland. Belofte aan de kinderen.

Manlief dacht dat hey in Slovenie nog wel lekker stoer,ruig en audentiek is. Vandaar dat hij graag de rouet wilde af fietsen.

Babs

Aw: Fietsen langs de Drau 03 Jul 2012 15:37 #4818

• Claar
Wij hebben ook langs de Drua gefietst, maar dan de andere kant op. Was inderdaad een mooie route. Wel was het erg druk toen wij er waren. Het Sloveense deel van de route ken ik niet. Wij zijn toen vanuit een ander deel van Slovenie bij de Faakersee op de route gekomen. We waren daarvoor in de buurt van Bled in Slovenie. Dat is wel een aanrader. Een mooi meer midden tussen de bergen met een eilandje in het midden en een kasteel. Wat wil je nog meer?
Je zou kunnen overwegen om zoals wij niet de Drau te volgen tot in Slovenie, maar via Kranska Gora, naar Bled en Ljubljana te fietsen. Er zit wel een zeer steile pas tussen, maar die kun je eventueel met de trein doen. Als je de pas over bent is het daarna ook in Slovenie prima fietsen tot Ljublana. De pas is trouwens vooral heel steil vanaf Oostenrijk, de ander kant op minder, maar blijft een stevige pas.
Zie hier voor ons verslag van de Drauroute http://www.claarenjoanne.blogspot.nl/2012/03/fietsen-langs-de-drau-drauradweg.html en hier voor ons verslag van Slovenie http://www.claarenjoanne.blogspot.nl/2012/01/fietsen-in-slovenie.html.
  • Page:
  • 1
  • 2