Welcome, Guest

TOPIC: Zuid Frankrijk in chambre d'hôtes

Aw: Zuid Frankrijk in chambre d'hôtes 23 Jul 2012 18:00 #4855

• guidoscm
Wij hebben tijdens onze fiets tocht langs de canal de midi ook een chambre d'hotes aangedaan.
We hebben toen wel op de mini camping gestaan.
Wel hebben we 's avonds mee gegeten.

Ik denk dat ze je zeker willen helpen met je vragen.
saint laurant de moulin
The administrator has disabled public write access.

Aw: Zuid Frankrijk in chambre d'hôtes 23 Jul 2012 13:19 #4854

• Sander
Chambre d'hotes zijn prima te gebruiken zonder vakantieorganisaties. Vroeger toen we rugzak liepen en wel eens behoefte hadden om echt op te frissen na een week door regen heen sjouwen en kamperen konden we meestal gewoon even bellen en dan wist je direct of je terecht kon of niet. Verder zijn er ook gites d'etappe die ook prima geschikt zijn (en goedkoper) voor jullie doel. Moet je alleen wel zelf je eten regelen (keuken is altijd aanwezig). ook zijn er vaak billig geprijsde hotels aanwezig (de keten logies de france is billig en relatief luxe voor het geld).

Hier heb je een overzicht van chambres d'hotes en gites d'etappe

www.chambresdhotes.org/

www.gite-etape.com/

Zuid Frankrijk in chambre d'hôtes 07 Jul 2012 21:22 #4826

• koen31
Hallo iedereen,

We zouden graag de laatste 2 weken van september gaan fietsen in het zuiden van Frankrijk.
We willen op pad gaan met een fietskar, met onze 2 kinderen van 1,5 en 3,5 jaar. We zouden willen overnachten in Chambre d'hôtes.
Bedoeling is om een rondrit te maken, en niet vanuit één plaats dagtochten te maken.

Als je logeert in een chambre d'hôte is het toch best dat deze er ietwat op voorzien is (bv. kinderbedjes en een zwemnadje is ook altijd leuk).

Ik heb deze website doorzocht; en ik merk dat de meeste mensen kamperen. We zijn echter niet zo voor kamperen, alleen al vanwege de extra baggage dat dit met zich meebrengt (+ we hebben geen materiaal hiervoor

Vandaar mijn vraag : heeft er al iemand gefietst met kinderen met overnachtingen in chambre d'hôtes ?
Is de enige mogelijk hiervoor om dit georganiseerd te doen ?
Dergelijke reisorganisaties bieden immers kindvriendelijke overnachtingsmogelijkheden aan in hun pakketreizen. Maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden om goede kindvriendelijke overnachtingsmogelijkheden te vinden ?

Alvast bedankt voor de input,

groeten,

Koen