Welcome, Guest

TOPIC: leuk vakantiefietsrondje

Aw: leuk vakantiefietsrondje 27 Jan 2013 19:29 #5434

• guidoscm
Hoi Kikker,

we hebben afgelopen jaar een rondje bodensee gedaan (ook met weehoo).
De kilometers zijn te kort voor jullie, wel zou je er een lus door CH aan kunnen plakken.

In 2010 hebben we een stuk van canal midi gereden. Als je de hele route gebruikt kom je redelijk uit met de kilometers.
We hadden toen nog een fietskar, we zijn toen met de trein terug gegaan naar de auto.
(we hadden 2 fietsen en een 2P kar, dit was geen probleem.)

Dit jaar willen we een stuk nort sea cycle route volgen van NewCastle naar edinburgh.
We fietsen meestal 8 dagen en daarna maken we dagtochten vanaf meerdere campings)
The administrator has disabled public write access.

Aw: leuk vakantiefietsrondje 19 Jan 2013 12:17 #5381

• Claar
Hoi Kikker,

Het wordt wel een beetje moeilijk om aan al je eisen te voldoen. Als je een rondje wilt fietsen, fiets je toch al snel een stuk door Nederland... Toch wat tips waar je misschien iets aan hebt.

Je zou naar Engeland of Schotland kunnen gaan. Dan kun je met de boot, da's een stuk eenvoudiger dan de trein. Je rijdt er zo op met al je fietsspul en de volgende dag ben je in Engeland. Wij zijn vorig jaar van IJmuiden naar Newcastle gevaren en hebben daar twee stukken gefietst. Wel een rondje, maar met gebruikmaken van de trein. Eerst gefietst van de boot naar Newcastle, toen met de trein naar Edinburgh en van daar verder gefietst tot aan Oban. Daar hebben we weer de trein genomen naar Carlisle om tot slot via de Hadrians Wall route weer terug bij de boot te komen. Alleen van dat laatste stuk heb ik al een verslag gemaakt (kijk hier: http://claarenjoanne.blogspot.nl/2012/07/fietsen-langs-hadrians-wall.html). De Hadrians Wall route is heivelig, maar prima te doen en je kunt vervoer regelen van de boot naar het beginpunt.
Je kunt ook bijvoorbeeld van Newcastle naar Harwich fietsen, dan hoef je niet met de trein.

Een andere optie is om toch de trein te nemen... Bijvoorbeeld de CityNightline naar Munchen of Basel en dan van daar naar huis fietsen. In die trein is je fiets meenemen echt helemaal geen gedoe. Er is een grote bagagewagon waar ook fietskarren enzo meemogen. Voordeel is dat je van A naar B kunt fietsen! In

Succes!

leuk vakantiefietsrondje 18 Jan 2013 10:43 #5372

• kikker
Hoi, na vorig jaar in Denemarken gefietst te hebben, en de jaren daarvoor rondjes Nederland gemaakt te hebben zijn we er nog niet uit waar we dit jaar willen gaan fietsen.
Onze zoon van 4 jaar zit op een weehoo igo fietsaanhanger. Verder kamperen we, dus we hebben voor drie personen bagage mee.

Ik wil dit jaar iets anders dan Denemarken. I.v.m. de fietsaanhanger wil ik niet al te veel klimmen.
Nav een verslag hier op de site heb ik gekeken naar de route langs de Drau. Lijk me heel leuk, maar uit praktische overwegingen wil ik graag een rondje fietsen. (in de trein met twee fietsen met bagage, een grote fietskar en een vierjarige is niet fijn, als het al mag). De afstand die we in drie weken af willen leggen is tussen de 800 en 1000 km.
Ik ben dus op zoek naar goede tips of leuke suggesties.