Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Trein en kinderen en fiets

Trein en kinderen en fiets 23 Mrt 2014 22:29 #5870

• blokdoorn
Wij hebben ook vier kinderen (11/8/5/3) en nemen de fiets wel mee met de trein. Het lastigste vinden we dat een NS trein dan erg snel vol zit en je jezelf met name bij intercity's moet verdelen omdat het op 1 fietsenplek zowiezo al niet past, laat staan als er al een fiets aanwezig is.
Wat dat betreft zijn de nieuwe sprinters van NS heel handig: veel ruimte en gelijkvloers.

De oudste twee krijgen de verantwoordelijkheid over hun eigen fiets en we letten er op dat deze niet te vol beladen is zodat ze deze goed kunnen 'handlen'. Verder spreek we onderling af wie op welke kinderen let, dat maakt het een stuk overzichtelijk. Ook spreken we af in welke volgorde we in/uit de trein gaan.

Wij gebruiken de fiets ook veel voor daguitstapjes e.d. en nemen dan ook wel eens de trein waardoor ze station/lift/perron/trein behoorlijk gewend zijn, dat scheelt een hoop.

Op trajecten met zo'n nieuwe sprinter vinden we het heel goed te doen. Intercity's vermijden we als we met z'n allen zijn zoveel mogelijk.

Wij hebben dan doorgaans juist geen fietskar/aanhanger mee, dat maakt het alleen nog maar lastiger. Wel gebruiken we vaak de Hase Pino, hij is iets langer en breder, maar dat gaat op zich prima.
The administrator has disabled public write access.

Trein en kinderen en fiets 23 Mrt 2014 19:27 #5869

• Claar
Hoi,

Met trein, fiets en kinderen is het altijd gestress, maar daarna mag je lekker fietsen!

De CNL naar Basel en München hebben echt een grote fietscoupe. Vorig jaar ging ik met mijn zevenjarige zoon alleen op pad met de fiets. We moesten twee keer overstappen om op ons beginpunt in Zwitserland te komen, maar dat ging prima.

Handig is als je op het beginpunt in kunt stappen en inderdaad het overstappen zo min mogelijk te doen. Ook de boot is een optie... Vanuit bijvoorbeeld IJmuiden naar Newcastle. Daar kun je met het hele zwikkie oprijden.

Veel plezier
Claar

Trein en kinderen en fiets 23 Mrt 2014 19:25 #5868

• Claar
Hoi,

Met trein, fiets en kinderen is het altijd gestresste, maar daarna mag je lekker fietsen!

De CNL naar Basel en München hebben echt een grote fietscoupe. Vorig jaar ging ik met mijn zevenjarige zoon alleen op pad met de fiets. We moesten twee keer overstappen om op ons beginpunt in Zwitserland te komen, maar dat ging prima.

Handig is als je op het beginpunt in kunt stappen en inderdaad het overstappen zo min mogelijk te doen. Ook de boot is een optie... Vanuit bijvoorbeeld IJmuiden naar Newcastle. Daar kun je met het hele zwikkie oprijden.

Veel plezier
Claar

Trein en kinderen en fiets 21 Mrt 2014 21:03 #5865

• BiegMeeuw
Vorig jaar zijn wij met de citynightline van Amsterdam naar Praag gegaan met 2 kinderen van 1,5 en 3 in een fietskar. Van Den Haag naar Amsterdam speciaal gekozen voor een sprinter, zodat we er makkelijk in konden rijden. Citynightline beviel prima, en genoeg sterke armen om te helpen. Onze kids werden met kar en al naar binnen getild, kan je ze ook niet kwijtraken :) .
Terug vanuit ergens in Duitsland met dagtreinen gegaan. 5 keer overstappen geloof ik. Vooral de nodige stress vanwege korte overstaptijd en wisselen van perron (alleen maar trappen, kleine liften). Maar in Duitsland vaak hulp gekregen van een perronchef. Verder goed geoefend geraakt in het naar binnen gooien van bagage. Echtgenoot in de trein, ik er buiten en de handel naar binnen gooien. Je moet wel stressbestendig zijn!

Trein en kinderen en fiets 21 Mrt 2014 12:46 #5863

• Sander
NS wil wel eens moeilijk doen over bagage karretjes.

Trein en kinderen en fiets 20 Mrt 2014 15:58 #5861

• gios
Misschien even informeren bij de treinreiswinkel! Die kunnen misschien een mooie treinreis voor je uitzoeken zonder overstappen.
  • Page:
  • 1
  • 2