Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Eerste fietsvakantie met de kids

Aw: Eerste fietsvakantie met de kids 18 Aug 2006 15:57 #735

• paula
Hoi Mireille,

We zijn net terug van fietsvakantie langs de Donau, ook in Hongarije. Achteraf vinden we Hongarije iets minder geschikt met kinderen. Op de campings en langs de route zijn weinig geschikte speeltuintjes, sommige zijn zelfs gevaarlijk. Ook hebben we meermalen een camping gehad met diep (1,50 m) zwembad zonder hek eromheen. Erg oppassen dus. De Hongaarse kant van de Donau is veel langs (drukke) autoweg. Veel slecht wegdek. De Slowaakse kant hebben we niet gekozen vanwege veel onverhard pad, we vonden dit erg zwaar fietsen met de aanhangers. De voordelen van Hongarije, cultuur, goedkoop was vooral voor ons, ouders interessant. Poppentheater waarop ik had gehoopt wordt niet vertoond in de zomer. Veel succes met je keuze en veel plezier,
The administrator has disabled public write access.

Aw: Eerste fietsvakantie met de kids 17 Aug 2006 04:48 #730

• Karin
Grappig, al die verschillende tips en adviezen. En zo zie je maar: iedereen is verschillend. Wij fietsen al heel wat jaren en het is werkelijk nooit in mij opgekomen om een speciaal picknick-kleedmee te nemen... Wij gebruiken gewoon de slaapmatjes om buiten op het natte gras te gaan zitten, dat volstaat net zo goed.

Belangrijkste tip van mij: alles wat je thuis laat, is mooi meegenomen. En ja, iedereen neemt volgens mij de eerste keer veel te veel spullen mee. Bijvoorbeeld twee fietstassen vol met speelgoed, waar ze helemaal niet mee spelen.

Succes en lekker genieten!
Karin

Aw: Eerste fietsvakantie met de kids 17 Aug 2006 04:05 #729

• margalith
ah, zie ik daar toch een akelige spelfout in mijn reactie. Ik bedoel natuurlijk \"leiden\". Voor ons was dat trouwens wel lijden af en toe hoor. Om die conflicten dan weer opgelost te krijgen...

Aw: Eerste fietsvakantie met de kids 17 Aug 2006 02:36 #728

• josien
Hoi,
vergeet vooral het picknickkleed met waterdichte onderkant niet. Zodra het stopt met regenen kun jij alweer buiten op het natte gras zitten! En als zaklamp een hoofdlamp vinden wij ook erg gemakkelijk. Zeker als je 's avonds in het donker toch nog even op de kaart de route van de volgende dag wil bekijken. Bij de xenos liggen ze voor een paar euro... (Wij hebben ook een dure en die moet twee keer per week nieuwe batterijen...).Verder hebben wij deze vakantie in tropisch Gelderland de fietstas met regenjassen en dichte schoenen drie weken lang niet open gehad. Of ons dat ooit op een vakantie weereens zal lukken?!? Toch maar meenemen. Groetjes, Josien.

Aw: Eerste fietsvakantie met de kids 17 Aug 2006 01:57 #727

• Margalith
o ja, wat wij toch voor de kleinste echt onmisbaar vonden is zo'n regenoverall. Vorig jaar kreeg ze die ook aan bij de warme maaltijd. Ze weigerde namelijk gevoerd te worden.... Na het eten een billendoekje over het pak en dan weer uit. Dat scheelt een heleboel kleertjes wassen! En natuurlijk aan als het buiten nat is, want in die tent hebben ze het al snel gezien.

Aw: Eerste fietsvakantie met de kids 17 Aug 2006 01:53 #726

• Margalith
Wij zijn net terug van 2 weken fietsen door Engeland met twee kinderen van 2 en 3.5. Wij hadden ieder 4 fietstassen en dan op één fiets de tent en op de andere een roltas (overdwarstas). De kinderen zaten samen in de fietskar, waarvan we de de bagageruimte ook benutte voor boodschappen en regekleding e.d.
Bedenk wel dat al het gewicht achter je fiets behoorlijk zwaar wordt als je in wat heuvelachtig gebied komt. Fietstassen voor geniet bij ons de voorkeur. Maar ja, als de één de fietskar met de kinderen heeft, dan is het natuurlijk een stuk eerlijker als de ander ook flink moeite moet doen om een bagagekar naar boven te krijgen (ha ha).
Verder hebben wij wel ervaren dat 2 peuters in een fietskar wel eens tot conflicten kan lijden.... Wij hadden wat weinig rustdagen, waardoor de kinderen 's avonds nog heel veel energie over hadden en dus moeilijk gingen slapen. Dat was wel balen, want een beetje tijd voor jezelf schiet er dan bij in.
Maar toch was het een heel leuke vakantie hoor. En de kinderen stapten elke dag weer met veel plezier de kar in, wat ik toch heel kanp van ze vond. En onderweg is genoeg te zien en te doen.
  • Page:
  • 1
  • 2