Welcome, Guest

TOPIC: Bali en fietsen met kinderen

Aw: Bali en fietsen met kinderen 27 Nov 2006 03:05 #841

• Petra P.
Ja, we fietsen nu met de kinderen (nu 10 en 12 jaar oud) kijk maar eens op www.fietsreizigers.nl

groet,

Petra
The administrator has disabled public write access.

Aw: Bali en fietsen met kinderen 25 Nov 2006 03:16 #840

• Sylvia van de Graaf
Beste Petra,
ik heb inmiddels begrepen van een ervaren \"Bali-fietser\" dat vooral het zuiden druk is, vanaf Ubud is het goed te doen. AWOL heeft goede fietsroutes. Ik ga informeren of zij ons direct vanaf het vliegveld naar Ubud kunnen vervoeren, want ik vond Kuta e.o. echt niet leuk. En wat betreft die vulkanen/bergen: bij het doorsteken van noord naar zuid moeten we inderdaad flink klimmen, maar wij dachten dan maar een vervoermiddel met chauffeur te charteren die ons de berg op brengt.
Het is natuurlijk een geweldig eiland en de sfeer is van zichzelf erg relaxed....
Enfin, we zoeken nog verder en we hebben wat te dromen dit najaar.

Fietsen jullie zelf ook? En waar dan? Ik ben altijd blij met suggesties voor bestemmingen!

vriendelijke groet,
Sylvia

Aw: Bali en fietsen met kinderen 23 Nov 2006 04:21 #839

• Petra P.
Hallo Sylvia,

Ook lang geleden, rond 1990 heb ik op Bali gefietst. Toen al was het verkeer in de dorpen vrij hectisch en geod opletten omdat je links rijdt. Op de kustwegen in het oosten en noorden viel toen (nog?) wel goed te fietsen. Als je de bergen in gaat=de vulkanen op gaat is het meteen heeeeel erg steil, ondanks onze ruime Alpenervaring kwamen we amper boven. Ik denk nietdat ik er relaxt zou fietsen met mijn jongens van 12 en 10, maar zij zouden het vast fantastisch vinden!

Bali is wel heel erg mooi, heb je vast ook zelf gezien. Als je het gaat proberen ben ik heel benieuwd naar je ervaringen!

Groet,

Petra P.

Bali en fietsen met kinderen 18 Nov 2006 23:33 #835

• Sylvia van de Graaf
Beste fietsers,
wij overwegen om de zomervakantie van 2007 een \"rondje\" op Bali te fietsen met onze kinderen die dan 12 en 9 zijn.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is het druk op de wegen? Zijn de mensen opdringerig? En, heel belangrijk, is het wel relaxen, of geeft het toch ook weer veel spanning? Fietsvakanties doen we al jaren met z'n vieren, maar dit is wel weer 'ns iets heel anders!
Ik ben zo'n 16 jaar geleden wel een weekje op doorreis op Bali geweest, maar de tijden zijn veranderd, dat was niet op de fiets en zonder kinderen...
Alle tips zijn welkom!
Alvast vriendelijk bedankt,
Sylvia