Welcome, Guest

TOPIC: fietskar in de autoslaaptrein

Aw: fietskar in de autoslaaptrein 06 Feb 2007 01:50 #1094

  • Inge
Hallo,

Wij hebben een aantal keer met de City night line gereisd (naar Basel en Munchen). Dat gaat heel goed met een fietskar, als je een extra plaats ervoor reserveert; wij hebben 'm al die keren niet in hoeven klappen. (sowieso ook een stuk betaalbaarder dan de autoslaaptrein; is alleen helaas niet mogelijk richting Frankrijk).
De autoslaaptrein naar Avignon hebben wij niet gedaan, omdat we weten dat je de kar niet bij de fietsen kunt laten (en ze bij nabellen ook aangeven dat je de fietskar niet kunt meenemen). Of je 'm in een coupe kunt krijgen, weet ik niet (de vraag is of je de bocht in zo'n nauw gangetje kunt maken). Wij hebben ook een Burley d'Light en al in verschillende treinen meegenomen. Mij valt op dat de kar vrij klein lijkt als je 'm inklapt, maar dat dat in werkelijkheid niet echt zo is (o.a. door de koppelstang die ver naar voren steekt). In één trein hebben wij zelfs overwogen 'm maar door het raam naar binnen te werken, maar net op het laatste ogenblik kregen we 'm toch met veel wrikken alsnog door de deur naar binnen (waar vervolgens ook echt niemand meer door kon).

Mocht je met de autoslaaptrein gaan, laat dan ajb weten wat de ervaringen zijn.

Groet,
Inge
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskar in de autoslaaptrein 06 Feb 2007 01:35 #1093

  • Astrid Lurken
Hallo,
Wij hebben ook een aantal keer met een slaap trein gereisd. De fietskar moest inderdaad ingeklapt worden en dan is het handig als je alle losse spullen zoveel mogelijk in één tas kunt stoppen. Opgeklapt kan ie trouwens gewoon bij je fiets blijven. Ook onze bagagekar (een 'BOB') kon gewoon onder de fietsen worden geplaatst.
Of het 'gekkenwerk' is kan ik niet zeggen. Veel hangt af van de afstand tussen de fietscoupé en de slaapcoupé. Maar onze ervaring is dat wanneer je van te voren even een en ander met het personeel afstemt het wel moet lukken. Ook andere reizigers zijn vaak behulpzaam.
Groetjes,
Astrid
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskar in de autoslaaptrein 01 Feb 2007 16:03 #1046

  • Sandra
Hallo,

Geen ervaring met de autoslaaptrein, maar wel met ander internationale (slaap)treinen. Ik kan mij zo voorstellen dat dat ongeveer geljk werkt. Het woord 'fietskar' zorgt van te voren bij spoorwegmaatschappijen voor heel wat gefrons. Dat is tenminste onze ervaring. Wij hebben altijd gewoon een extra fietsplaats gereserveerd. Een ingeklapte fietskar (wij hebben ook een Burley d'Lite) neemt in de praktijk ongeveer net zoveel ruimte in als een fiets. En dat gaat altijd prima. Meenemen naar je eigen wagon zou natuurlijk ook een optie zijn, zeker als je voor een 6-persoonswagon kiest. De d'Lite schuif je zo ergens tussen/boven/onder. Met een bagagekar wordt het vast lastiger, maar daar hebben wij geen ervaring mee.
Bereid je sowieso voor op heel wat gezeul en gesleep. De fietsen moeten aan de ene kant van het perron in de trein, en met een beetje pech moet je zelf (inclusief al je spullen, en je kids) drie treinstellen verderop zijn. Dat kan een lastige logistieke operatie zijn. Zeker als de borden op het perron weer eens niet kloppen (en je dus op de verkeerde plek staat), of als er een perronwijziging is.
Maar verder vinden wij de trein ideaal! Hier lees je een en ander over onze ervaringen:
home.tiscali.nl/~baartmns/fietsvakanties/index.htm

Groetjes,
Sandra
The administrator has disabled public write access.

fietskar in de autoslaaptrein 01 Feb 2007 03:59 #1045

  • Beppechien Bruins Slot
Het lijkt ons comformtabel om met de autoslaaptrein naar Avignon ( Zuid Frankrijk) te gaan en vandaaruit drie weken rond te fietsen in de Provence. De auto blijft dan thuis, twee fietsen een fietskar en een bagagekar gaan mee in de trein. Dat laatste is een probleem want fietskarren mogen niet bij de fietsen staan in de aparte auto/motor/fiets-wagons. De enige manier om de karren mee te krijgen is ze als handbage mee te nemen in je compartiment. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? We hebben een burley d'lite en burley nomad bagage kar. Die zijn goed in te klappen (al zit de bagage kar wel vol spullen natuurlijk maar de wielen kunnen eraf, wellicht onder een bank te schuiven?)
We zitten te denken aan een 6 persoons privé- slaapcompartiment( wij zijn met z'n vieren, twee dochters van dan ruim 4 en bijna 2).Zou dit zo te doen zijn? of is het gekkenwerk?
bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Beppechien
The administrator has disabled public write access.
Powered by Kunena Forum