Welcome, Guest

TOPIC: gezond?

Aw: gezond? 17 Dec 2007 15:49 #1655

• Willem Jongman
Natuurlijk is het dwaas om met een baby grote tochten over matig wegdek te maken. Maar niet te jong, niet te veel, en niet over al te slecht wegdek, en dan heb je al veel opgelost, lijkt me. Verder zou ik altijd comfortabele banden monteren. Als het past 60 mm Schwalbe Big Apples op 1,5 bar: www.schwalbe.de/nl/nl/fiets/on_tour/prod...tikel=287&info=1
Wim
The administrator has disabled public write access.

Aw: gezond? 11 Feb 2007 18:14 #1112

• Astrid Lurken
Hoi,

Mijn kinderen zijn nu 9 en 6 jaar en hebben toch wel een groot deel van hun baby vakantie leven (vanaf ca. 7 en 5 maanden) in de maxi cosi in de fietskar doorgebracht. Inmiddels fietsen ze zelf en vinden ze het nog steeds geweldig om op fietsvakantie te gaan. Dit zou ik toch niet willen zien als kwalijk gevolg. Bovendien is ook de techniek een stuk verder dan negen jaar geleden. En ja, ik ben het met Karin eens, dat je zelf ook wel in kan schatten dat een hobbel weg minder plezierig is en dat je niet uren achtereen doorfietst.

Astrid

Aw: gezond? 07 Feb 2007 03:03 #1099

• Karin
Ik heb het ook gelezen. Mijn reactie was: ja hoor, daar gaan we weer. Slaan we niet vreselijk door in Nederland? Een baby in een goed stoeltje in een fietskar, terwijl jij rustig op een mooi asfaltweggetje fietst. Als je gewoon logisch nadenkt, snap je dat daar niets mis mee is. Natuurlijk fiets je geen uren lang, en ga je niet over hobbelige klinkerweggetjes, en meer van dat soort open deuren.
Waarom maken sommige mensen/onderzoekers zo druk over fietskarren, terwijl iedereen het wél heel normaal lijkt te vinden om het hele land (of verder) door te rijden met hun baby in een autostoeltje op de achterbank. Dat stoort mij wel eens!

Ik zou mij dus niet te veel zorgen maken.

Karin

gezond? 06 Feb 2007 19:45 #1096

• Johan
ik las in de krant van de fiets- en wandelbeurs verontrustende berichten over de kwalijke gevolgen voor kinderen in fietskarren. Wij vieren vakantie al fietsend en met een kidcar bike buggy. M'n dochter heeft het naar haar zin in de kar. Maar is het slecht voor haar gezondheid, dat vermeende schokken?
Misschien willen we ook nog wel eens wat verder en langer gaan trekken!