Welcome, Guest

TOPIC: bagagevervoer

Aw: bagagevervoer 14 Mrt 2007 20:16 #1311

• margreet
Ik ben bang dat het uiteindelijk waarschijnlijk familie gaat worden. Maar het is bij mij ook een soort uitdaging om het zelf voor elkaar te kunnen krijgen en ook de verwondering dat hier blijkbaar geen voorzieningen voor zijn. De afgelopen jaren hebben we op Terschelling gekampeerd en er is gewoon een vervoersbedrijf op Terschelling dat het vervoer regelt. Ze haalden het thuis op en ik vond het op de camping weer terug.
Ik vind het wonderlijk dat dat naar de eilanden blijkbaar kan maar dat er binnen nederland, of ook naar andere landen, geen voorzieningen voor zijn.
The administrator has disabled public write access.

Aw: bagagevervoer 14 Mrt 2007 19:39 #1310

• sandra
Hoi Margreet,

Is het geen optie om wat minder spullen mee te nemen (klein tentje bijvoorbeeld ipv De Waard) en deze in fietstassen mee te nemen?
Als je op deze manier 'zelfvoorzienend' bent, ben je natuurlijk ook ter plekke veel flexibeler en onafhankelijk.

Sandra

Aw: bagagevervoer 14 Mrt 2007 19:14 #1308

• Josien
Tja, heb je misschien een familielid of een vriend die een dag wil opofferen om jullie bagage naar de camping te brengen? Als-ie er een aanhanger achterhangt (achter de auto dus) kunnen zelfs jullie fietsen mee en ben je er gelijk met je bagage. Benzinekosten vergoeden en een bioscoopbon erbij?????
Wij hebben dus ook geen auto maar beschikken wel over een \"mantelzorgcircuit\" met autoos die, als wij op fietsvakantie gaan, ons bemoedigend naroepen dat we echt moeten bellen als het niet gaat (wat niet gaat? denken wij dan!) en bereid zijn ons met ons hele hebben en houwen op te halen. Je voelt je misschien wat bezwaard om het mensen te vragen maar het is het proberen waard. succes!

bagagevervoer 13 Mrt 2007 19:15 #1303

• margreet
Hallo, ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.
Ik ben alleenstaande moeder zonder auto. Ik zou deze zomer graag naar Groet in Noord-Holland gaan en van daaruit alles met de fiets. Ik wil graag kamperen met een de Waard tent. Zelf kunnen wij de fietsen en onszelf in de trein en fietsend naar Groet verplaatsen (ongeveer 150 km) maar hoe krijg ik mijn bagage daar? Ik heb al van alles geprobeerd: fietsvakantiewinkel benaderd, van gent en loos (heet nu anders), een vervoersbedrijf gebeld, briefje in de Supermarkt opgehangen, op marktplaats gezocht etc. Maar tot op heden lukt het me niet om mijn bagage vervoerd te krijgen voor een normaal bedrag. Heel wonderlijk.
Een vriendin van mij zei: Nederland is meer ingericht op mensen met 2 of 3 auto's dan op mensen zonder auto. En ja, dat klopt.
Heeft iemand een goede tip wat ik nu nog kan proberen?