Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietskamperen met een 6 maanden oude baby

Aw: fietskamperen met een 6 maanden oude baby 17 Mrt 2007 21:39 #1336

• Marjorie
wij hebben met onze zoon gekampeerd/gefietst toen hij 8 maanden was. Wat ik toen ook erg handig vond waren
- picknickkleed met plastic aan de onderkant. Kun je overal neerleggen onderweg, ookal is het gras vochtig, zodat je kind even zijn rug kan strekken en lekker kan liggen etc. in de pauzes onderweg.
- broekje, wat ik zel fhad gemaakt omdat ik het niet kon vinden, met waterdichte pijpen en buik zodat hij ook kon kruipen in het gras als het nog niet helemaal droog is. Maar ik weet niet of dat met 6 maanden al van toepassing is (zou voor mijn zoons toen niet nodig zou zijn geweest).
- opblaasbaar badje, in de vorm van een babybad (dus klein en langwerpig, die van ons was van nijntje). Vooral toen we een hittegolf hadden: lekker om in af te koelen. En in de fietskar krijgt je kind toch wel wat zand over zich heen, dus een badje na een dietstocht is dan wel heel lekker.

Dit zijn wel de iets minder hoogst noddzakelijke dingen, maar ik was toch blij dat we ze mee hadden genomen.

Groeten,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskamperen met een 6 maanden oude baby 16 Mrt 2007 20:39 #1334

• ruud
sandra schrijft:
....
De bijlage van Astrid heb ik aan je doorgestuurd!

Hier alsnog de bijlage:

File Attachment:

File Name: Voorbereiding_2001.xls
File Size: 20480
<br /><br />Bericht gewijzigd door: ruud, op: 2007/03/16 21:39
---
redactie Fietsenmetkinderen.info

Aw: fietskamperen met een 6 maanden oude baby 16 Mrt 2007 19:39 #1332

• sandra
Hallo Tom,

Voor een bay heb je maar weinig dingen écht nodig. Luiers natuurlijk; die kunnen meestal onder het bankje van de fietskar. Wat kleertjes, maar die nemen bijna geen ruimte in. Borstvoeding is natuurlijk superhandig. Heb je dat niet (je vrouw dan he), dan zul je wat flesjes en flesvoeding moeten meenemen. Tegen die tijd zul je niet meer voortdurend flessen en spenen hoeven uit te koken, dus dat valt ook wel mee. Handig als je flesvoeding gebruikt: thermoskan. Altijd warm water bij de hand voor een (ongepland) flesje.
Verder iets om in te slapen. En dan heb je het volgens mij wel gehad. O ja, een knuffeltje, rammelaartje oid.

De bijlage van Astrid heb ik aan je doorgestuurd!

Succes!
Sandra<br /><br />Bericht gewijzigd door: sandra, op: 2007/03/16 20:44

Aw: fietskamperen met een 6 maanden oude baby 16 Mrt 2007 19:33 #1331

• Martin
Hallo Tom,

Bij vijf maanden hangt er denk ik veel vanaf of er uit de fles of aan de borst gedronken wordt. En dan hoop ik dat het de borst is, want dat scheelt toch een hoop afwas en flesjes meenemen. Met echt vast voedsel heb je nog niet (veel) te maken denk ik, dus de Olvaritpotten c.q. staafmixer kan thuisblijven.

Als campingbed kun je de op deze site wel vaker beschreven methode volgen dat je een soort fleece lakenzak aan een thermarest vastmaakt. Blijft-ie makkelijk mee op zijn plek liggen.

En als je de babyschaal of maxicosy in de fietskar dusdanig monteert dat-ie er makkelijk uit kan, heb je daar op de camping ook wat aan.

Groet, Martin.

Aw: fietskamperen met een 6 maanden oude baby 16 Mrt 2007 19:25 #1330

• Astrid
Hallo nog een keer,
Helaas zit de bijlage er niet bij.
Ik zal aan de redactie vragen de bijlage alsnog te plaatsen of door te sturen.
Astrid

Aw: fietskamperen met een 6 maanden oude baby 16 Mrt 2007 19:20 #1329

• Astrid
Hallo Tom,
Het is alweer even geleden dat onze kinderen (nu 9 en 6 jaar) babies waren. Wel heb ik nog onze paklijst van die tijd. Zie het stukje \"Amber\". Zij was toen 5 maanden oud. Ik zou inderdaad niet te veel meenemen. In Nederland is tenslotte ook alles overal te koop.
Veel plezier.
Astrid
  • Page:
  • 1
  • 2