Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: kleuter wanneer op aanhangfiets?

Aw: kleuter wanneer op aanhangfiets? 27 Mrt 2007 19:45 #1357

• Marjorie
Onze zoon is eind november 4 geworden. Ik denk niet dat hij in slaap zou vallen, want dat heeft hij op de fiets nooit gedaan. In de fietskar wel, maar ik denk dat dat toch wel anders is. Wij zullen de fietskar nog wel meenemen voor de jongste, dus als hij erg moe is zou hij in de fietskar kunnen gaan zitten.

Wat ons tegenviel is dat hij net 1,5 tot 2 cm lengte mist (in zijn benen) om goed op de add+bike of burley piccolo te kunnen fietsen. Het gaat wel, maar hij moet zijn knieen overstrekken om helemaal beneden bij de trappers te kunnen. Hij is niet superklein (volgens consultatiebureau gemiddeld) en heeft volgens mij geen korte benen in verhouding (ook niet lang). Het is in ieder geval dus iets waar je op moet letten als je kind niet al te groot voor zijn leeftijd is.

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet! Ik dacht dat de add+bike wel ietsje lager kon dan de burley. Is er iemand die een goede tip heeft? We twijfelen nu of we wel op fietsvakantie kunnen dit jaar...

Groeten,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: kleuter wanneer op aanhangfiets? 27 Mrt 2007 17:52 #1356

• ruud
Onze jongste zoon paste met 3,5 jaar al op de hangfiets (Combitrail). Langere afstanden zijn nog steeds vermoeiend voor hem; hij heeft inderdaad de neiging om in slaap te dommelen (hij is in december 5 jaar geworden). Tot op heden dus zowel aanhangfiets als fietskar mee.
Met pasen willen we een lang weekend gaan fietsen, en gaan kijken of het nu wel lukt zonder fietskar. De oudste was een heel ander verhaal; daar hebben we nooit de angst gehad dat hij in slaap zou vallen. Ieder kind is dus anders.
---
redactie Fietsenmetkinderen.info

Aw: kleuter wanneer op aanhangfiets? 27 Mrt 2007 17:37 #1355

• Margalith Goud
Onze zoon gaat deze zomer ook voor het eerst op de aanhangfiets mee. Vanaf z'n vierde verjaardag (afgelopen november) gaat hij al op de aanhangfiets mee naar school en de stad, zodat hij daar alvast aan kan wennen. De langere afstanden zullen we binnenkort gaan oefenen. We hebben trouwens een add bike en daar past hij precies op.

kleuter wanneer op aanhangfiets? 26 Mrt 2007 19:56 #1354

• Martin
Hallo,
onze oudste zoon is zelf nog in de step-fase, fietsen boeit hem (helaas) niet erg. Komende zomer willen we toch graag met zijn 4'en gaan fietskamperen. We vragen ons af of hij op een aanhangfiets kan, hij is dan 4½ en slaapt sinds 2 jaar niet meer 's middags. Wel viel hij vorig jaar in de kar nog 's ochtends een uurtje in slaap. Ik lees her en der dat ze toch al gauw ook op de aanhangfiets gaan dommelen. Iemand met ideetjes qua minimumleeftijd en/of trucs om kids wakker te houden?

Meestal fietsen wij 's ochtends 2 uur en 's middags nog 1 uur.

Groet, Martin.
  • Page:
  • 1
  • 2