Welcome, Guest

TOPIC: zwanger fietsen in Nepal???

Aw: zwanger fietsen in Nepal??? 06 Nov 2007 09:13 #1617

• mariejose
Bedankt voor de reacties!
We hebben besloten om niet te gaan. Ons kindje is ons natuurlijk veel te dierbaar om het risico te lopen dat er daar, met verminderde medische middelen, iets mis gaat. Er is kans op allerlei ziekten en het is niet direct het makkelijkste fietsland. Nepal wacht wel, de baby in mijn buik is er en daar zijn we zuinig op!
The administrator has disabled public write access.

Aw: zwanger fietsen in Nepal??? 04 Nov 2007 10:20 #1614

• Marjan
HAllo Marie-Jose,

Ik heb niet gefietst tijdens een van mijn zwangerschappen, daarover kan ik je niets vertellen. Wel heb ik een keer een wintersportvakantie gehad op aardige hoogte. Toen merkte ik dat ik heel snel lucht tekort kwam. Mijn conditie is niet slecht, desondanks had ik bij een wandeling in de bergen het gevoel alsof ik een oude vrouw was. Ik denk dat dit wel iets is om rekening mee te houden.

Groetjes,
Marjan

Aw: zwanger fietsen in Nepal??? 02 Nov 2007 19:44 #1612

• Astrid
Hallo,
Hier nog wat ervaringen. Van 3 tot 6 maanden voelde ik me op mijn best en heb dan ook gewoon gefietst in Spanje en Engeland. Echter de hoogte zou wel eens wat roet in het eten kunnen gooien. Mijn conditie ging behoorlijk snel achteruit tijdens de zwangerschappen en in de Alpen merkte ik dat al bij 2.000 meter hoogte. Iedere inspanning (gewoon rustig wandelen) kost dan twee keer zoveel moeite en ik moest vaak pauze houden om weer op adem te komen. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen, maar ik zou me ook wel laten voorlichten door bijvoorbeeld de verloskundige.
Succes ermee en gefeliciteerd natuurlijk.
Astrid Lurken

Aw: zwanger fietsen in Nepal??? 28 Okt 2007 20:32 #1609

• Martin
Een vaderlijke reactie (gecheckt met de echte deskundige hier in huis).

In het algemeen voel je je in de middelste 3 maanden van je zwangerschap het best. Dus wat dat betreft zit je goed. Ook een luchtvaartmaatschappij mag nog geen enkel probleem maken bij 13/15 weken.

De hoogte van 2800 meter kan ook het probleem niet zijn, want dan zou je zelfs waarschuwingen voor de Alpen krijgen. De medische zorg in Nepal weet ik niets vanaf, maar dat is zelfs daar misschien streekafhankelijk? In hoeverre zoek je de uithoeken van Nepal op? En, in hoeverre zoek je je eigen grenzen op? Is er een overnachtingsplek in de buurt als jij zegt dat het genoeg is geweest voor die dag? En hoe gaan jullie ermee om als je de route rigoureus moet wijzigen?

Succes met alle keuzes!

Aw: zwanger fietsen in Nepal??? 28 Okt 2007 20:06 #1608

• Josien
Hmm....fietsen als je zwanger bent is naturlijk prima. Maar of je goed kunt inschatten hoe jij je voelt tegen die tijd...Ik zou je verloskundige goed raadplegen over de eventuele risico's. En zelf zou ik, hoe bijzonder mooi die reis ook zal zijn, geen risico nemen. Maar dat is iets wat je zelf moet beslissen. (Ik denk dat er geen groter avontuur is dan een kind. En daar moet je soms ook iets voor laten. Niet belerend bedoeld hoor! Hou voor ogen dt je straks met de kleine nog heeeeeeel veel mag fietsen!)
Groetjes en succes met alles! Josien

zwanger fietsen in Nepal??? 28 Okt 2007 10:13 #1606

• mariejose
Een tijd geleden hebben we onze fietsreis gepland naar Nepal. We vertrekken 20 december voor 3 weken, een lang gekoesterde droom.
Een andere lang gekoesterde droom is nu ook werkelijkheid geworden: in juli verwachten we ons 1e kindje!! Dat betekent dat ik 13 weken zwanger ben als we naar Nepal zouden vertrekken. Echter: het roept toch wel vragen op en we twijfelen ernstig of het wel verstandig is om te gaan. Hopelijk zijn hier deskundigen die antwoorden hebben!
Is het te doen om te fietsen als je zwanger bent?
Is het verstandig om te fietsen op hoogte, maar niet hoger dan 2500 meter? ( en 1 pas van 2800 m)
Hoe zijn de medische voorzieningen in Kathmandu?
Hoe groot is het risico dat er iets mis zal gaan?
Wat zijn zaken waar we rekening mee moeten houden/extra alert op moeten zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!!<br /><br />Bericht gewijzigd door: mariejose, op: 2007/10/28 11:14