Welcome, Guest

TOPIC: Even voorstellen

Aw: Even voorstellen 12 Dec 2007 20:29 #1649

• Alwin
Martin schrijft:
Maar: wat is een cyclo? Ik fiets ook wel eens zonder gezin, maar dit begrip ken ik niet.

Een cyclo is een toertocht met een prestatie-element. Afhankelijk van de tijd die je over de tocht doet kun je een gouden, zilveren of bronzenbrevet halen. Deze tochten gaan vrijwel allemaal over geaccidenteerd terrein en zijn dus behoorlijk pittig. De cyclo die in Nederland het bekendst is, is La Marmotte met finish op Alp d'Huez. Voordat je daar aan kunt beginnen moet je echter eerst over de Croix de Fer, Telegraph en Galibier. Meer hierover kun je vinden op http://marmotte.bizland.com/. Over deze en andere tochten wordt op een ander forum veel gesproken: http://www.wielertoerist.nl

Tegen de tijd dat de vakantiekriebels weer opkomen zal het hier wel drukker worden (hoop ik....)
The administrator has disabled public write access.

Aw: Even voorstellen 11 Dec 2007 20:23 #1647

• Martin
helaas is het forum niet zo actief... maar volgens mij is dit een jaarlijks weerkerende winterslaap. iedereen werkt hard, of fietst op het zuidelijk halfrond.

Maar: wat is een cyclo? Ik fiets ook wel eens zonder gezin, maar dit begrip ken ik niet.

Groet, Martin.

Even voorstellen 06 Dec 2007 21:27 #1646

• Alwin
Hallo,

Ik heb hier al het e.e.a. aan verslagen gelezen en nu dus ook actief op het forum. Op andere fora is het gebruikelijk om je voor te stellen als je nieuw bent, dus dat zal ik hier ook maar even doen.

Ik ben Alwin, woon in Brabant samen met mijn vrouw en 2 kinderen (Michael 2,5 en Chantal 4 weken :) )
In het verleden zijn we een aantal keer op fietsvakantie geweest. De eerste keer met gehuurd materiaal naar Le Linge in de Vogezen en daarna met eigen materiaal (het beviel goed) de Groene route naar de Middellandse Zee, een rondrit in Noorwegen met o.a. de Rallarvegen en een rit naar het Meer van Geneve. Daarna wonnen de meer sportievere fietsvakanties met meerdere deelnames aan cyclo's.

Het zwerfvirus begint echter ook weer te kriebelen en ik zit al wat plannen te maken om met de kinderen in de kar (Kid car) rond te trekken. Misschien in Nederland of Denemarken. We zullen wel zien wat het wordt. Niets moet, alles kan. Nu maar hopen dat ik niet weer bezwijk voor een cyclo.....