Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: kinderen in tent laten slapen

Aw: kinderen in tent laten slapen 05 Feb 2008 15:17 #1752

• babsdehaas
hallo

wat een idee om een elastiek om het einde van de slaapzak te doen, we hadden bedacht om het evt met schilderstape te doen. maar dat gaat of los of laat denk ik veel vieze plekken achter op de slaapzak.

Onze dochter heeft namelijk de eerste maanden, in een dicht getapte trappelzak gelegen,vandaar dat we dchten aan schilderstape.

babs
The administrator has disabled public write access.

Aw: kinderen in tent laten slapen 05 Feb 2008 12:30 #1750

• arie
Hoi Babs

Onze kinderen lagen op een thermarestmatje. De lichtgewicht versie van de oude serie. Wij vouwden de matjes dubbel in een stoelhoesje. Dit scheelt een hoop ruimte in de tent en een heel matje hebben de kinderen nog niet nodig. Om het matje hadden we een katoenen hoeslakentje gemaakt zodat als ze uit de slaapzak kropen niet op het kunstof matje lagen. Wij hadden voor de jongens een slaapzak van Yeti. Het type was kinderei. Dit is een korte slaapzak van ongeveer 1.20 m. Omdat dat in het begin nog te lang was bonden wij een haarelastiek om de slaapzak om de zak op maat te maken. Zo kunnen ze in hun slaap niet te diep in de zak kruipen. De jongens hadden alle twee hun winterpyjama aan. Ook onze oudste is een kleum. Maar echt koud heeft hij het nooit gehad. De ervaring leert dat als je met zijn vieren in een tent ligt, (wij lagen met z'n alle in een slaapvertrek) het snel warm is. Omdat het best spannend is om in een tent te slapen en onze jongens gewend zijn om in hun eigen kamer in te slapen. Geeft het inslapen nog wel eens problemen. De oplossing was om er dan een kwartiertje bij te liggen tot er een slaapt. De ander volgt dan wel.

Marian

kinderen in tent laten slapen 04 Feb 2008 20:14 #1749

• babsdehaas
We hebben al twee jaar met onze tweeling gefietst in Nederland. Dit hebben we via trekkershutten gedaan en toen sliepen ze ook nog in hun derjan, kleine reistentjes ideaal moet ik zeggen.

Maar we willen niet meer zo vast liggen aan de trekkershutten, omdat je ze altijd moet bespreken, stappen we dus over naar een tent.

Maar nu mijn vraag, hoe laten jullie de kinderen slapen?? Ze zijn van ons 2 jaar.

Welke matjes, welke slaapzak, wat hebben ze aan, mijn zoon is wel een koukleum.

babs
  • Page:
  • 1
  • 2