Welcome, Guest

TOPIC: Ontwerp opdracht

Aw: Ontwerp opdracht 16 Feb 2008 18:05 #1797

• sandra
Een tweepersoonsaanhangfiets!
Over dit fenomeen is op dit forum (ook kortgeleden) al het nodige geschreven. Pashley had een mooie (met twee wielen, volgens mij een voorwaarde) maar maakt 'm niet meer. Adams heeft er nu wel weer een, maar met één wiel. Daardoor kun je hem niet zwaarder belasten dan een 1-persoonsfiets. Het schijnt dat in Nederland een fietsenmaker (weet de naam niet) zelf constructies maakte met twee aanhangfietsen naast elkaar, maar doet dat blijkbaar niet meer.
Aan bagagekarren, kinderkarren, fietstassen etc. zou ik voor je opdracht niet beginnen: op dat gebied is al zo ontzettend veel bedacht en gemaakt...

Succes, en laat nog eens horen wat het is geworden!

Sandra<br /><br />Bericht gewijzigd door: sandra, op: 2008/02/17 08:27
The administrator has disabled public write access.

Aw: Ontwerp opdracht 16 Feb 2008 15:54 #1794

• ACoomans
Ik vindhet een probleem om mijn spiegelreflexcamaera goed mee te nemen op de fiets. Je wilt er snel bij kunnen om een foto te maken. De laatste vakantie heb ik hem in mijn cameratas in mijn stuurtas gehad. Ging opzich goed. om bij mijn andere spullen (zonnebril, zonnebrand, reepje ed.)te komen pakte ik de camerastas eruit. Maar het is wel dubbel, 2 tassen op je stuur. En gelukkig heeft de bevestiging van mijn AGU stuurtas het gehouden. Maar eigenlijk was het ook wel eng om die dure camera zo op je stuur te hebben balanceren.

Misschien kan je hier iets mee.
Succes!

Aw: Ontwerp opdracht 15 Feb 2008 08:53 #1788

• Martin
Wij gebruiken een Burley d'light fietskar, en we hebbben intussen 4 klapstoeltjes bij ons (2 x chairB en 2 x Vaude). Wat de zithoek compleet zou maken, is iets dat de fietskar (die invouwbaar is) tot een mooi vlak tafelblad om zou vormen.

Misschien niet direct wat jij zoekt, maar qua transportmiddelen ben ik eigenlijk heel tevreden. Onze dagelijkse boodschappen met fietsvakantie kunnen we meestal wel in de normale tassen erbij proppen, of in die fietskar. Voor geval van nood hebben we een rugzakje dat je bij onze schoenenwinkel gratis bij aankoop van kinderschoenen krijgt bij ons. Dat is eigenlijk een bovenmaatse nylon knikkerzak met 2 schoudertouwtjes. Daar passen dan nog wat boodschapjes in en een paar km fietsen met dat ding op je rug is niet zo'n straf.

Succes met de opdracht in ieder geval!

Ontwerp opdracht 14 Feb 2008 11:34 #1784

• Jasper de Vreede
Ik ben een student aan de TU-Delft en ik volg de studie industrieel ontwerpen. Voor een nieuwe opdracht is mijn doelgroep gezinnen op vakantie. Voor deze doelgroep moet ik een transporthulp ontwerpen (eventueel voor boodschappen) dus zoiets als een tas, rugzak of karretje. Aangezien ik gezinnen op fietsvakantie wel een interresant onderwerp vind, ben ik op zoek naar de 'problemen' die mensen ervaren op hun fietsvakantie met betrekking tot het vervoeren van spullen. Zijn er op dit vlak dingen die u graag opgelost zou willen zien of zijn er dingen die u irriteren aan de transporthulpen die u nu gebruikt? Post een berichtje op dit forum of stuur me een mailtje op Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.! Dit is uw kans om het opgelost te krijgen ;)
Met vriendelijke groet,
Jasper de Vreede