Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: de grote verplaatsing

Aw: de grote verplaatsing 02 Apr 2008 14:36 #1871

• Claar
Wij hebben al meerdere keren onze fietsen per post opgestuurd naar huis. De laatste keer vanuit Stockholm. Het was even uitzoeken daar in welk postkantoor we moesten zijn en hoe het allemaal werkte, maar uiteindelijk kregen we zelfs hulp bij het inpakken van de fietsen (plakband en kartonnendozen). Niet lang nadat we terug waren in nederlnad lag er een briefje op de mat. Ze hadden een pakje dat niet door de brievenbus paste... Ik weet niet meer hoe duur het was, maar het viel reuze mee.

Groet en succes met plannen van de vakantie!
Claar
The administrator has disabled public write access.

Aw: de grote verplaatsing 02 Apr 2008 10:08 #1870

• femke
De auto ergens laten staan moet geen probleem zijn. Wij lieten de auto en vouwwagen meestal tegen een kleine vergoeding achter op de camping waar we onze fietstocht begonnen.

Succes en veel plezier,

Femke

Aw: de grote verplaatsing 01 Apr 2008 20:32 #1868

• yeshouse
Bedankt zover,

Gezien de leeftijd van de jongste fietster houden we de aanloopfietstochten naar de halteplaatsen van de internationele nachttrein nog maar even in de wacht.

Ik heb ook geen familie die even twee keer heen en weer gaat rijden. Tot slot heeft mijn vrouw ook geen zin om alleen met twee kinderen naar Schleswig Holstein te rijden en dat ik dan met de oudste samen de trein neem...
...dus het wordt toch een tweedehands aanhanger.

morgen even testen bij de aanhanger van de overburen hoe breed en lang de kar moet wezen voor 5 fietsen.

En dan maar struinen op marktplaats denk ik. Vervolgens op zoek naar een aardige start/eindplaats voor de tocht, waar we met een gerust hart de auto met aanhanger twee weken kunnen laten staan.

groeten

Hans

Aw: de grote verplaatsing 31 Mrt 2008 17:42 #1862

• sandra
Ja, zo heeft mijn vader ons twee jaar geleden ook eens met auto (en gehuurde boedelbak) naar Dusselforf gebracht (om vanaf daar nachttrein naar Slovenie te nemen). Was met de auto ritje van nog geen 200km, maar zou met de trein 5 x overstappen betekenen. En daar zit je inderdaad niet op te wachten.
Zou je misschien kunnen beginnen met een dagje fietsen in Nederland, om zo bij een groot station te komen? Roosendaal bijvoorbeeld?
Vorig jaar zijn wij, na een weekje fietsen in Zeeland, met de trein vanuit Middelburg vertrokken. Overstap in Roosendaal, overstap in Rotterdam, overstap in Utrecht. Was best een klus met twee kids en al dat materiaal, maar ging uiteindelijk toch eigenlijk heel goed.

Aw: de grote verplaatsing 30 Mrt 2008 19:25 #1857

• Josien
Tja, wij (gezin met drie kinderen) kregen afgelopen jaar mijn schoonmoeder zo ver om de helft van de familie met haar auto en gehuurde boedelbak 150 km. landinwaarts te brengen zodat we Brabant uitkwamen. De rest van de familie ging met de trein. En na drie weken haalde ze ons weer ergens op... Je moet alleen begin- en eindpunt bij een station hebben en een Schoonmoeder die van autorijden houdt.....
Dit jaar nemen we overigens de fietsbus naar de Loire in Frankrijk!

Aw: de grote verplaatsing 30 Mrt 2008 18:48 #1856

• yeshouse
Beste Sandra,
die nieuwe nachttreinen lijken me inderdaad ideaal, maar ik zie het niet zitten om met 5 fietsen en kar twee keer over te stappen naar utrecht of arnhem......

Hans
  • Page:
  • 1
  • 2