Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: de grote verplaatsing

Aw: de grote verplaatsing 30 Mrt 2008 18:12 #1854

• sandra
Lekker met de trein! Binnenlandse treinen houden inderdaad niet over, maar internationaal gaat het prima. Je reserveert zit/slaapplaatsen (er zijn vaak 5 pers. coupés) en plaatsen voor de fiets. Wij hebben er goede ervaringen mee, zie www.opfietsvakantie.nl.

Succes! Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: de grote verplaatsing 30 Mrt 2008 17:59 #1853

• reichbus
Ik weet niet wat voor een auto jullie hebben maar Thule heeft fietsdragers waar ook drie fietsen op de drager kunnen (met of zonder trekhaak) en dan zou je nog de bagagekar en overige fietsen op het dak kunnen zetten.

Groeten,

Ingrid B.

de grote verplaatsing 30 Mrt 2008 15:54 #1852

• yeshouse
Beste forumleden,

Wij (gezin met drie kinderen) hebben door de opgroeiende kinderen ons vakantiepatroon steeds aangepast aan de leeftijd van de kinderen. (dit zal bekend voorkomen denk ik) De vorige vakantie was onze jongste nog op een aanhangfiets te vinden, dit jaar gaat ook zij zelf fietsen. In de afgelopen jaren zijn we steeds vanuit onze woonplaats in Zeeland gestart. Vorig jaar zelfs al fietsend vanaf huis ons internationaal verplaatst met de veerboot naar Hull.
Probleem voor dit jaar is dat ons gezelschap van vijf fietsen, incl. bagagekar. Niet meer met een auto zonder aanhanger is te verplaatsen.

Ik ben op zoek naar tips voor het verplaatsen van 5 personen incl. fietsen en bagage naar een start/eindpunt buiten de provincie, eventueel ook internationaal.

Ik zat zelf te denken aan:

- Boedelbak huren, maar die staat dan twee weken ergens op een camping tegen huurprijs….
- bestelwagen huren en ergens anders weer inleveren…
- opsplitsen in twee teams en dan gescheiden de trein nemen (lijkt me niet echt gezellig)
- tweedehands aanhanger kopen (maar daar heb ik voor de rest van het jaar geen plek voor).

Passen 5 fietsen eigenlijk in een ford transit- bus?

Kortom het bekende probleem van de verplaatsing van het circus….

Ik zie uit naar nuttige tips….

Hans
Attachments:
  • Page:
  • 1
  • 2